‍ استاندار گیلان: رویکرد دولت سیزدهم حمایت از چای و چایکاری است

  استاندار گیلان روز شنبه در جریان بازدید از کارخانجات چایسازی شرق گیلان در بخش رحیم آباد رودسر با بیان اینکه در دهه ۸۰ اجرای طرح ساختار چای ضربه مهلکی بر پیکره صنعت چای وارد کرد از حمایت جدی دولت سیزدهم از صنعت چای و چایکاری خبر داد. دکتر اسداله عباسی افزود: تمام اهتمام دولت […]

 

استاندار گیلان روز شنبه در جریان بازدید از کارخانجات چایسازی شرق گیلان در بخش رحیم آباد رودسر با بیان اینکه در دهه ۸۰ اجرای طرح ساختار چای ضربه مهلکی بر پیکره صنعت چای وارد کرد از حمایت جدی دولت سیزدهم از صنعت چای و چایکاری خبر داد.

دکتر اسداله عباسی افزود:
تمام اهتمام دولت بر این است که مزارع و باغات چای و آباد کردن آن از سوی کشاورزان چایکار مورد توجه جدی قرار گیرد.
به گفته وی، آنچه از خروجی آن همواره مورد تاکید دولت است این است که کشاورزان با انگیزه مضاعف وارد باغ شده و چای با کیفیت تحویل کارخانجات چایسازی دهند.

استاندار گیلان ابراز امیدواری کرد برگ سبز چای بعد از خشک شدن به صورت فله ای عرضه نشود و به صورت بسته بندی با کیفیت بالا استاندارد سازی و در بازار هدف قرار گیرد که طبعاً علاوه بر استقبال خریداران به حفظ امنیت غذایی نیز کمک می‌کند.

عباسی با بیان اینکه امسال برگ سبز چای ۵۷ درصد افزایش قیمت را نشان می‌دهد بیان کرد:
کارخانجات چایسازی دو هزار تومان بالاتر از این قیمت می پردازند و این مطمئنا برای کشاورزان مقرون به صرفه است و می توانند چای با کیفیت تولید نمایند.
بر پایه این گزارش استاندار گیلان روز شنبه و در آستانه برداشت برگ سبز چای به شهرستان رودسر عزیمت کرده بود و از کارخانه چایسازی گلریزان بازنشین بخش رحیم آباد بازدید کرد.

📸✍️: معصوم ملکی آزارکی _ خبرنگار