همه خندیدند و یک نفر عصبانی بود!

اقدام سرخود یک تماشاگر برای توقف کار محبوب سعید نعمتی در رشت

سعید نعمتی بازیگر و کارگردان شاخص گیلانی  از هشتم تیر ماه نمایش «کات» را در تماشاخانه «نارون» رشت روی صحنه برده است. این نمایش که به تهیه کنندگی حسین عمادی تولید شده، قصه‌ی لوله‌کشی است که رنج‌ها و دردهای خود را برای مخاطبان روایت می‌کند .  سعید نعمتی تنها بازیگر آن است و تاکنون این کار […]

سعید نعمتی بازیگر و کارگردان شاخص گیلانی  از هشتم تیر ماه نمایش «کات» را در تماشاخانه «نارون» رشت روی صحنه برده است. این نمایش که به تهیه کنندگی حسین عمادی تولید شده، قصه‌ی لوله‌کشی است که رنج‌ها و دردهای خود را برای مخاطبان روایت می‌کند .  سعید نعمتی تنها بازیگر آن است و تاکنون این کار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. طوری که از حالا تا روز ۲۳ تیر و اجرای پایانی تقریبا همه بلیت‌های نمایش رزرو شده است.

با این حال شنیده ها حاکی از آن است که در یکی از شب‌های نمایش، یکی از مخاطبان با داد و فریاد نسبت به اجرای نمایش وقفه ایجاد کرد که مورد تعجب حضار قرار گرفت . زیرا هیچ وقت سابقه نداشته که مخاطب در اجرای نمایش سکته ایجاد کند. حداقل ما در رشت هیچ وقت چنین چیزی را ندیدیم . وی بعد از ترک سالن در تماس با برخی مراکز نظارتی و فرهنگی خواستار توقف اجرای «کات» شده است و حالا فشارهایی هم برای تمام شدن سریع این نمایش مجوزدار به گوش می‌رسد.

مشخص است که همه کارها در گیلان با مجوز ارشاد برگزار می‌شود و یک تیم نظارتی آن را بررسی کرده است. نمایش «کات» هم با محدودیت اجرای زیر ۱۵ سال روی صحنه رفته است. اگر قرار باشد هرکس از کار خوشش نیاید، جلوی اجرای آن را بگیرد، دیگر فلسفه مجوز گرفتن چیست؟ گویی باید به همراه برنامه «ممیزی» یک برنامه «کار سرخود» هم به تئاتر گیلان اضافه شود.