بیان نقطه نظرات،سیاست ها و برنامه های حزب مردم سالاری شاخه ی گیلان در مورد مباحث مختلف توسط کمال لشگری ،دبیر حزب مردم سالاری شاخه ی استان گیلان

بنام آنکه جان را فکرت آموخت حزب مردم سالاری  که  فعالیت اش  بعداز حماسه بزرگ دوم خرداد ۱۳۷۶با تلاش وکمک جمعی از فعالان اصلاح طلب بمنظور گفتمان اصلاح طلبی در سال ۱۳۷۷ شکل گرفت و در  ابتدا استان سمنان دفتر حزب  شروع به کار کرد وبعداز تصویب اساسنامه آن در کمسیون ماده ۱۰ قانون احزاب […]


بنام آنکه جان را فکرت آموخت

حزب مردم سالاری  که  فعالیت اش  بعداز حماسه بزرگ دوم خرداد ۱۳۷۶با تلاش وکمک جمعی از فعالان اصلاح طلب بمنظور گفتمان اصلاح طلبی در سال ۱۳۷۷ شکل گرفت و در  ابتدا استان سمنان دفتر حزب  شروع به کار کرد وبعداز تصویب اساسنامه آن در کمسیون ماده ۱۰ قانون احزاب وزارت کشور در سال ۱۳۷۸ آغاز فعالیت شناسنامه دار حزبی خود رو رسما” به نام مدافعین پیام دوم خرداد شروع وبا برگزاری اولین کنگره به نام حزب مردم سالاری به کار خود ادامه داد ودفتر مرکزی حزب  از  استان سمنان به تهران انتقال یافت وبا دریافت مجوز از وزارت کشور حزب استانی تبدیل به یک حزب  کشوری گردید.

این حزب به نام واقعی کلمه از پایین به بالا شکل گرفته است ومثل خیلی از احزاب در هنگام راه در  قدرت هم نبوده و
یکی از خصوصیات خوب و بارز این تشکیلات قانون گرایی،میانه روی و بدور از هرگونه  خشونت است.
حزب بزرگ مردم سالاری یک حزب خط امامی ودنباله روی آرمانهای حضرت امام  راحلمان می باشد و در چارچوب قانون اساسی ،فعالیت سیاسی  می نماید وهرساله کنگره ،همایش های فصلی؛اردوهای تابستانی را مرتب وبا نظم خاص تشکیلاتی برگزار می کند .
دبیر کل این حزب ،دکتر مصطفی کواکبیان نماینده سابق مردم سمنان وتهران در مجلس شورای اسلامی وکاندیدای چندین دوره ی ریاست جمهوری واز اساتید برجسته کشورو یک سیاستمدار بزرگ   خوش نام،همچنین سردبیری روزنامه مردم سالاری ونویسنده چندین جلد کتاب  می باشند.
این حزب در تمام مراکز استانها واکثر شهرستانهای کشور شعبه و دفاترفعالی بامجوز وزارت کشور نیز دارد .

شروع بکار حزب مردم سالاری در گیلان از سال ۱۳۹۲بوده و بنده  دبیری برعهده دارم  
وخوشبختانه بعداز تشکیل اعضای شورای اجرایی در همه شهرستانهای این استان هم شعبات فعالی دایر نمودم.
تا کنون در تمامی  انتخابات اعم از مجلس شورای اسلامی باشورای شهر و روستا و ریاست جمهوری خبرگان  حضوری فعال وگسترده ای  ایفا نقش و مردم را تشویق  به برگزاری انتخابات باشکوه پای صندوق های رای دعوت کردیم .
تمام سعی تلاش ما بر این بوده که طبق لیست وتایید نهایی کمیته انتخابات از کاندیداهای مورد نظرمان حمایت ویژه ای  داشته باشیم .
شورای اجرایی بسیار قوی در سطح کشور با حضور فعالان سیاسی ونمایندگان ادوار وفعلی وهمچنین مسئولین اجرایی بر گذار می نماییم  ودر گیلان هم تشکیلات بسیار هماهنگ و متحدی داریم .که با اتحاد همبستگی اعضاءوکمیته های فعال حزب ،فعالیت های سیاسی اجتماعی را با کمک همدیگر
انجام می دهیم و همیشه حامی پشتیبان مردم بوده ایم.
در خانه احزاب استان و کشور هم عضو می باشیم
وبیش از ۷۰۰ نفر عضو هم در سامانه حسنی در این استان ثبت نام داشته اند .

همانطوریکه استحضار دارید حزب به یک گروه ویا یک دسته از افراد همفکر که دارای یک هدف و آرمان گرایی دارند و برای رسیدن به قدرت فعالیت می کنند   تا صاحبان اندیشه به مردم بتوانند خدمت صادقانه ای ارائه دهند .
احزاب رابط بین مردم و دولت ها می توانند زبان گویای آنها در همه زمینه ها  و مشکلات جامعه اعم از فرهنگی اقتصادی سیاسی اجتماعی  در کشور را به گوش مسئولین اجرای برسانند و راهکار ارائه دهند.
در تمام دنیا وحتی کشورهای جهان سومی همسایه های ایران از قبیل،عراق،لبنان،پاکستان وحتی افغانستان وترکیه انتخابات بصورت حزبی برگزار میگردد.

احزاب دارای برنامه مدونی می باشند ونخبگان کشوری واستانی با شهرستانی اعضای آن را تشکیل می دهندوفعالیت گروهی منسجمی دارند.
می توان گفت خواص ویترین یک کشور می باشند همیشه عوام هم دنباله روی آنها بوده اند.
وقتی حزبی لیست انتخاباتی میدهد و در بین آن  کسانی برنده انتخابات می شوند  کل آن حزب پاسخگوی  مردم خواهند بود.
یک شخص ویا یک فرد در طول مدت  قدرت اگر عملکرد خوب مناسبی  داشته اند  در دوره های بعدی باز مورد اقبال مردم واقع می شوند  در غیر اینصورت مجدد از انتخاب آنها معذور و  همکاری قطع می گردد.
حزب یک تشکیلات مردم نهاد و در بطن جامعه است.
احزاب میتوانند تاثیر بسزایی در تمام انتخابات داشته باشند.
حاکمیت باید برای تقویت احزاب تلاش وهمکار بسیار خوب گسترده و فعالی داشته باشد.
ما هنوز در بین مردم و در سطح جامعه کسانی را داریم که از احزاب میترسند و به نوعی حزب گریز

هستند.
وشعارشان این است که احزاب چه کار مثبتی توانسته اند تا کنون انجام دهند .
سوالم همیشه از این دسته افراد این بوده که شما برای تقویت احزاب چه کار مثبتی انجام داده اید.
توجه به احزاب از سوی حاکمیت ومسئولین اجرایی نظام و کشور یعنی توجه به دموکراسی…توجه به اندیشه وتفکر همچنان عقلانیت و توجه خاص ویژه به برنامه ،هدف وآرمان گرایی.
متاسفانه در کشورمان یارانه ی احزاب را هم قطع کرده اند.
مسئولین اجرایی میتوانند از برنامه های خوب و تدوین شده احزاب که مدتها برایش وقت گذاشته اند و نخبگان تلاش نموده اند و آن را نوشته اند استفاده نمایند.حتی در عزل ونصب ها دخالت غیر مستقیم کنند.
وزارت کشور باید از تمام گروههای راست وچپ بخواهد تا فعالیت تشکیلاتی وحزبی داشته باشند.
وقتی فعالیت سیاسی آشکار وتشکیلاتی نباشدبسیار خطرناک و زیر پوستی  ،زیر جلدی خواهد بود.

احزاب میتوانند در جلسات ،همایش هایی که برگزار میکنند مردم را آگاه و با اطلاع رسانی جامع  به یک انتخاب درست برسانند.
دموکراسی واقعی وقتی ایجاد میشود در کشوری که  در آن کشور به حزب توجه شود.
پس احزاب میتوانند تاثیر بسزایی در انتخابات ودادن لیست وانتخاب افراد شایسته را داشته باشند.

حزب بزرگ مردم سالاری در هیچ دوره ای انتخابات را تحریم نکرده وهمیشه برنامه ای  داشته است.
در انتخابات ها  شورای محترم نگهبان سلیقه ای نباید عمل نکند وبخاطر داشتن سلیقه های مختلف سیاسی کسی را رد صلاحیت نکند تا ما بتوانیم افرادی که در حزب ما هستند ودرسایر احزاب همفکر در حال فعالیت اند وبه نوعی با ما همفکر هستند از آنها حمایت ویژه کنیم .انتخابات بهار احزاب است.
وقتیکه ما یک نفر ،کاندیدای نداشته باشیم قطعا لیستی بیرون  نخواهیم داد و از کاندیدای اجاره ای هم
حمایت نخواهیم کرد.
البته نا گفته نماند با صندوق های رای قهر نخواهیم کرد وبصورت انفرادی اعضای هر حزبی آزادند به هر کسی که صلاح  می دانند  رای دهند.
چوایران نباشد تن من مباد.
ما کشورمان را دوست داریم.وطن پرستی و وطن دوستی  در خون و گوشتمان است.
بعداز تایید صلاحیت ها به امید خدا تصمیم خواهیم گرفت و برنامه های کاندیداهای مارا به هموطنانمان اعلام خواهیم کرد.
اگر احزاب در قالب جبهه اصلاحات کشور واستان از کاندیداهای بخصوصی حمایت نمایند ماهم همراه آنها از لیست مورد نظر حمایت خواهیم کرد.
ویا در شهرستانها و مراکز استانها اعضای ما باشند حمایت می کنیم  .حتی اگر تصمیم کلی هم نگرفته نشود. وقتی پای صندوق رای می رویم و حضور پیدا میکنیم.
به کاندیداهای خبرگان که مورد حمایت ما و یا مورد وثوق  مردم  باشند و خط فکری یکسانی داشته رای خواهیم داد و در موقع فعالیت های انتخاباتی هم

حمایت خواهیم کرد .این دوره از انتخابات در طول پیروزی انقلاب تا بحال کمی متفاوت تر است.
مردم کشورمان کشورشان را دوست دارند وبه آرمان های انقلاب وخون شهدای جنگ تحمیلی ومدافعان احترام  قائل اند.
ولی تورم گرانی هایی که بخاطر تحریم ها وبعضی از آنها هم که از بی تدبیری بعضی از مسئولین اجرایی بوجود آمده است  نگران کننده ومردم سرگردان کرده است .
ما نمایندگان آنچنان قوی وقدری در این دوره نداشتیم وبعضی از مصوباتی که توسط همین نمایندگان تدوین واجرایی شده باعث ایجاد دلخوری و دلسردی مردم آگاه شده است.
جز تعدادی از نمایندگان فعلی بقیه پاسخگوی مردم در طول نمایندگی خودنبوده اند.یکی از افت های انتخابات غیر حزبی همین است .اگر انتخابات حزبی باشد آن حزب باید پاسخگوی مردم باشد.
نمایندگان ما هر سال نسبت به اضافه شدن حقوق کارمندان حالا به هر درصدی شده مبادرت میکنند ویا مستمری کمیته امداد وبهزیستی را بالا نمی
برند.چرا بفکر این نیستند که قشر عظیمی که همین دولت باید برای آنها کار وشغل ایجاد کند متاسفانه  این تعداد چکاری بایدکنند.
گرانی های لجام وافسار گسیخته افت جان مردم شده است وقیمت هاهر روز در حال افزایش است.
در بحث مسکن و همینطور کشاورزی ودر مورد ساخت وسازها که تمام راههای ممکن را برای ساختن یک منزل مسکونی را به روی مردم بسته اند ودر موضوع منابع طبیعی نارضایتی زیادی بوجود آمده است.
جالب تر از همه مدتهاست کمیسیون تغییر کاربری برگزار نمی گردد.
مردم با چه روحیه وبا چه امید واشتیاقی باز به همین افراد اعتماد کنند.
باید تغییراتی انجام شودکه به آن تغییرات اصلاحات گفته میشود،به مردم توجه ویژه شود.
باز در پایان گفته هایم تاکید میکنم اگر سلایق وگروههای سیاسی لیست جامعی  بدهند ومردم تعین کنند کاندیداهارا هر کسی برنامه بهتر ی داشته باشد انتخاب شوند وضعیت تغییر خواهد کرد.
باعث توجه خاص به احزاب خواهد شد.