سخنی کوتاه با مسئولان دولت سیزدهم و نمایندگان مجلس ؛

با وعده های خیالی و تصمیمات خلق الساعه مردم را ناراضی و عاصی نکنید

// اگر مرهمی بر زخم ها و درد های مردم نیستید لااقل نمک نپاشید

یک ضرب المثل قدیمی می گوید: « اگر مرهمی بر زخم ها و درد ها نیستیم،لااقل نمک بر زخم ها نپاشیم»
این حکایت برخی از مسئولان  است .مردم از وعده‌های غیرواقعی و تصمیمات خلق الساعه و بی ربط و غیرکارشناسانه برخی مسئولان سالیان سال است که در رنج و تعب قرار دارند.
آنان در این ایام سخت و زیر فشار های کمرشکن اقتصادی و معیشتی ،منتظرند تا مسئولان مملکت با توجه به شعارها و وعده هایی که داده‌اند، در این اوضاع و احوال و با توجه به درگیری های درون و برون جناحی و سیاسی، آیا نیم نگاهی به مشکلات مردم برای حل و فصل نه اینکه بگویند از گذشته به ما ارث رسیده ، راه حل دارند یا نه ؟!

مسئولان باید توجه داشته باشند که کارد مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور به استخوان اکثریت ایرانیان رسیده و منتظرند تا مسئولان مملکت چاره‌ای منطقی و عقلانی به دور از تعلقات و پروپاگاندای سیاسی و جناحی بیندیشند و با استفاده از فرصت های تنگ و محدود پیش رو،به سمت گشایش اساسی و تلاش برای عادی سازی روابط با دنیا و رفع تحریم ها و ایجاد رونق اقتصادی واقعی،اشتغال و رفع بیکاری،گره گشایی معیشتی و مهار و کاهش تورم لجام گسیخته و مبارزه با فساد سازمان یافته ،حذف فامیل سالاری و گشودن فضای سیاسی و مهم تر از همه گشودن دریچه ای رو به آسمان امید و انگیزه برای زندگی نه زنده بودن گام بردارند.

فرق است بین مباحث مهم از نظر مردم و مباحث مهم از نظر برخی مسئولان!!!

اما به نظر می رسد از نظر برخی مسئولان و تصمیم سازان و تصمیم گیران، کشور با مسائل مهم تری دست به گریبان است!!!مثلا عده‌ای از نمایندگان مجلس به نگهداری سگ و گربه و خرگوش و سایر حیوانات خانگی در خانه‌های مردم تمرکز کرده و آن را مشکل اولویت دار کشور می دانند!!
عده‌ای هم می گویند که مشکل این کشور ،اینترنت ،فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اند!!
آقایی دیگر می گوید که مشکل از گناهان ارتکابی مردم است !!
برخی می آیند صورت مسئله را پاک می کنند و قانون جوانی جمعیت را بدون کمترین کار کارشناسی در این وانفسای مشکلات معیشتی و اقتصادی فراوان طوری تصویب می کنند که در آینده‌ای نه چندان دور،جامعه با سونامی بیماری های مقاربتی و ایدز و… روبرو خواهد شد!!
یکی دیگر مدعی می‌شود که با توجه به مشکلات به ارث رسیده از دولت پیشین ،دولت سیزدهم در طول سه ماه همه مشکلات را برطرف کرد و مردم در ساحل آرامش هستند!!!.

تعجب آور است،هر چه‌ مردم بیشتر در باتلاق مشکلات فرو می روند،برخی مسئولان به اصطلاح انقلابی به سمت بستن و محدود و ممنوعیت امور عادی زندگی،!! مردم بیشتر گام بر می دارند و غیر واقعی تر از گذشتگان حرف می زنند،!!
به نظر می رسد،برخی مسئولان مدعی آنچنان از زندگی معمولی مردم به دور افتاده‌اند و در فضا و توهمات دیگری سیر می‌کنند که از جزیی ترین مطالبات مردم نیز بی اطلاعند و نمی دانند که این جامعه با چه بحران‌های عمیقی دست به گریبان است.
شاید هنوز نمی دانند که سالی حدود ۲ میلیون نفر به خیل فقرای کشور اضافه می شود و بیش از ۳۰ میلیون نفر از هموطنان اسیر چنگال مخوف فقر و جمعی دیگر در تکاپو برای تأمین حداقل های معاش خود و خانواده هایشان درمانده اند!!.
شاید هنوز برخی مسئولان متوجه نشده‌اند با اوضاعی که محصول سیاست های غلط که  اقتصاد مملکت را از اقتصاد دنیا جدا ساخته،فوج فوج هم بر تعداد فقرا افزوده می‌شود و ‌گروه گروه از نخبگان،متخصصان و جوانان این سرزمین که سرمایه های بی بدیلی هستند در حال مهاجرت اند!!.
شاید برخی از افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی اعم از سرقت،اعتیاد،فحشا،طلاق، خشونت علیه زنان،تبعیض جنسیتی و…بی اطلاعند!!.
شاید برخی مسئولان مدعی ،نمی دانند که موج مهیب فقر و نداری باعث ترک تحصیل بیش از یک میلیون دانش آموز این مملکت شده و فقر ونداری حتی برخی خانواده ها را مجبور کرده، دختران نوجوان خود را قبل از سن منطقی ازدواج شوهر دهند و با چشمانی گریان شاهد کودک همسری دختران معصوم خود باشند،طوری که با نزدیک به ۴۰ هزار مورد کودک همسری در سال، با کمال تأسف بعد از کشور فقیر گینه به رتبه ی دوم کودک همسری در دنیا رسیده‌ایم!!!.
احتمالاً برخی از نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان انقلابی از این وضعیت بحرانی کشور و مردم بی اطلاعند, که به فکر گرفتن سگ و گربه و خرگوش و…از خانه های مردم و محدود و مسدود و ممنوع کردن اینترنت و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و افزایش جمعیت به قیمت سونامی بیماری های مقاربتی وhiv می‌باشند!!!.

این حضرات حتی نمی خواهند از شکست قانون ممنوعیت استفاده از  ماهواره درس بگیرند!!.
در پایان از برخی آقایان خیلی مسئول و محترم تقاضامندیم با وجود این همه مشکلات عدیده ی اقتصادی و معیشتی مردم،لطفأ اگر مرهمی برای دردها و زخم های مردم نیستید،لااقل نمک بر زخم ها و آلام شان نپاشید و مردم را با این تصمیمات خلق الساعه ‌و بی ربط تان عصبانی نکنید.

علی کریمی پاشاکی___ روزنامه نگار