خانه را باد برد، نگران چه هستید!؟

«باد گرمی» که هیچگاه در گیلان جدی گرفته نمی شود!

به دنبال وزش باد گرم شدید در استان گیلان خسارات فراوانی به منابع طبیعی و ابنیه استان وارد آمده است. یک مسجد در پنابندان سیاهکل به طور کامل سوخته است، حدود ۲٫۵ هکتار از اراضی و جنگل‌های گیلان دچار حریق شده و آتش نشانی رشت هم اعلام کرده در ۱۶ حادثه سقوط درخت و اطفای […]

به دنبال وزش باد گرم شدید در استان گیلان خسارات فراوانی به منابع طبیعی و ابنیه استان وارد آمده است. یک مسجد در پنابندان سیاهکل به طور کامل سوخته است، حدود ۲٫۵ هکتار از اراضی و جنگل‌های گیلان دچار حریق شده و آتش نشانی رشت هم اعلام کرده در ۱۶ حادثه سقوط درخت و اطفای حریق حضور داشته است.

باد گرم به یکی از چالش‌های همیشگی استان گیلان بدل شده و کمتر کسی در مورد آن برنامه ریزی و اطلاع رسانی و آموزش می‌دهد. این در حالی است که خطرات آن به مراتب از برخی برف و باران‌های استان هم سنگین‌تر گزارش شده است.

ستاد مدیریت بحران استان هیچگاه در این رابطه جلسه ای برگزار نکرده است. بسیاری از مردم و رسانه ‌ها آگاهی چندانی درباره خطرات باد گرم ندارند و زیرساخت‌های لازم نیز دچار معضل‌های فراوانی است. چه تعداد خسارت باید صورت گیرد که مدیریت بحران کاری کند! آیا این همه حریق و سقوط درختان کافی نیست که درباره این معضل کاری شود؟

وقی مسجد پنابندان سیاهکل آتش گرفته فرماندار آن منطقه پشت تریبون می‌گوید نگران نباشید. « در اولین فرصت برای ساخت مجدد این مکان مقدس، نشست هماهنگی برگزار می‌شود.» به همین راحتی؟ یعنی نباید بررسی کرد که چه کسی مقصر است و آیا پیش بینی‌های لازم صورت گرفته و یا خیر! چه کسی باید هزینه ساخت آن را بدهد؟ این قضیه قرار است تا کی ادامه داشته باشد و ستاد مدیریت بحران کجاست؟  زنگ‌ها برای که به صدا در می آید؟