پیمان بازدیدی فعال محیط زیستی در یک گفتگوی ویدئویی:

باید به مردم سراوان غرامت پرداخت شود | با این مدیران مشکلات قابل درمان نیست

پیمان بازدیدی فعال محیط زیستی و مدیرعامل موسسه «سرزمین ایده آل ما» از مطالبات مردم سراوان گفت و اظهار داشت باید به مردم این منطقه غرامت پرداخت شود. بازدیدی در گفتگوی ویدئویی با «گیل آرت» می‌گوید « باید برویم ببینیم وقتی مگس حمله می‌کند چه فاجعه ای پیش آمده است. مردم منطقه واقعا حق دارند. […]

پیمان بازدیدی فعال محیط زیستی و مدیرعامل موسسه «سرزمین ایده آل ما» از مطالبات مردم سراوان گفت و اظهار داشت باید به مردم این منطقه غرامت پرداخت شود.

بازدیدی در گفتگوی ویدئویی با «گیل آرت» می‌گوید « باید برویم ببینیم وقتی مگس حمله می‌کند چه فاجعه ای پیش آمده است. مردم منطقه واقعا حق دارند. وظیفه دولت است که به مردم سراوان امتیاز رایگان بدهد. آب شرب، بهداشت و زمین ورزشی باید رایگان شود. وظیفه دولت است که وقتی جایی را آلوده کرده جبران کند.»
این فعال محیط زیستی خاطرنشان کرد« غرامت این گونه است که یا باید کل منطقه را خریداری کند و مردم را از این منطقه کوچ دهد و در سراوان جنگل کاری کند و یا الگوی تولید آنجا را عوض کند که جای مثلا کشاورزی به جنگل کاری بپردازند.»

بازدیدی می‌گوید« دولت بگوید برای سراوان چه کار کرده جز این که آسفالت کند و برق بدهد. تازه برای همین هم می‌خواهند پول بگیرند. در حالی که باید پول هم به این مردم داده شود که قسمتی از دردها کمتر شود. چون این حجم  از مشکلات جبران شدنی نیست.»
وی همچنین با اعلام این که با این مدیران مشکلات سراوان قابل درمان نیست اظهار داشت «با این پول‌ها این مشکلات حل نمی‌شود. این که استاندار بگوید تا یک سال دیگر من اینجا را جمع می کنم و سروسامان می‌دهم نشان می‌دهد که این بنده خدا در کار نیست و نمی‌داند. مثل آقای رئیسی که گفت چهارمیلیون مسکن می‌سازیم و وزیر راه و شهرسازی جدید آمد و گفت این امکان پذیر نیست. الان هم با استاندار حرف بزنیم می‌گوید می خواستم کار کند ولی مشکلات منابع مالی وجود دارد»

بازدیدی می گوید «مشکلات سراوان قابل حل بود، اگر نماینده مجلسش داد و فریاد می‌زد و چهار وزیر را به استیضاح می‌کشاند و برای منطقه اعتبار می‌گرفت. سراوان پول می‌خواهد. الان می‌توانیم این کوه عظیم زباله را با زباله سوز بسوزانیم، ولی همین زباله سوز کی می خواهد افتتاح شود. حالا کاری نداریم که خیلی از فعالان محیط زیست در مورد معضلات محیط زیستی همین زباله سوز هم هشدار می‌دهند و می گویند همین هوای پاک را هم نخواهیم داشت.»

این فعال محیط زیستی در پیان گفت « ما اگر فعالیت می کنیم تنها امید داریم و امید آخرین چیزی است که می‌میرد. ما همیشه امیدواریم این تغییران حاصل شود و این بغضی که سالهاست در گلوی ما است تمام شود و محیط زیستی ببینیم که لایق مردم ما باشد.»