با اتصال به خط ریل سراسری و اجرای لایحه توسعه، روند توسعه ای و ایفای نقش بین المللی منطقه آزاد انزلی چند سال زودتر محقق می شود
عیسی فرهادی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در جلسه شورای معاونین سازمان که به ریاست حجت عبدالملکی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد برگزار شد به بیان اقدامات و برنامه های توسعه ای و چالش های پیش روی نخستین منطقه آزاد شمال کشور پرداخت. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، الگوی مدیریت در […]
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، الگوی مدیریت در حال اجرا در سازمان متبوع خود را بهره گیری از خرد جمعی و توانمندی های تمام نیروهای موجود در مسیر تعالی امور است که زمینه پرورش و مشارکت در فرآیندهای مدیریتی سازمان فرآهم می شود، اعلام کرد و اظهار داشت: همین الگوی مدیریتی منجر به افزایش دو برابری میزان تحقق منابع درآمدی سازمان ظرف دوازده ماهه سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ جهت اجرای طرح های زیرساختی، توسعه ای و مدیریت امور جاری منطقه، شده است.
وی یکی از مهمترین دستاوردهای سازمان منطقه آزاد انزلی در سال ۱۴۰۱ را خروج از رکود و فعال سازی طرح های زیرساختی، توسعه ای و سرمایه گذاری بخش خصوصی بیان نمود و گفت: رفع مشکل حقوقی مرکز تفریحات دریایی منطقه با پیگیری های سازمان و همراهی دادستان استان گیلان؛ آغاز رفع مسائل حقوقی مترتب بر اراضی محدوده منطقه در قالب تفاهمنامه با ارگان های دولتی؛ فعال سازی مجدد مراحل ساخت چهار مجتمع تجاری-اداری-گردشگری-تفریحی که ظرف ماه های آتی در مدار فعالیت قرار می گیرند را می توان از آن جمله اعلام کرد.
فرهادی کارویژه دولت را خدمتگذاری به فعالین اقتصادی بیان نمود و با تصریح براینکه سرمایه گذاران شریک تجاری سازمان منطقه آزاد انزلی محسوب می شوند اضافه کرد: یکی از نقاط تمایز منطقه آزاد انزلی در حوزه بندری و دریایی می باشد که براساس آن، تنها منطقه آزادی است که دارای بندر متعلق به خود سازمان بوده و در عین حال تنها بندری که فرآیند ساخت و بهره برداری از بندر، امکانات و خدمات بندری از سوی بخش خصوصی در حال انجام می باشد، مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی است.
وی با اشاره به استقبال شرکت های سرمایه گذاری خارجی و داخلی جهت مشارکت در احداث و بهره برداری اسکله های جدید در این مجتمع بندری، از آغاز عملیات ایجاد تأسیسات برقی در بندر، بازسازی موج شکن غربی و تعریف فعالیت های گردشگری در ضلع دیگر موج شکن شرقی مجتمع بندری کاسپین خبر داد و اظهار داشت: از سوی دیگر در مسیر تکمیل زیرساخت های مرتبط با اتصال خط ریل به اسکله های بندر کاسپین، بخش سینی دوار که قطعه وصل کننده ریل به کشتی های پهلو گرفته در اسکله رو رو می باشد آماده بهره برداری است و در عین حال اسکله رو رو نیز تا شهریور ماه آماده خدمات رسانی به کشتی ها خواهد شد و اسکله دیگری نیز آماده افتتاح رسمی است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در زیرساخت های گردشگری نیز عملیات احداث دو هتل ۵ ستاره و پارک آبی ۸ طبقه بار دیگر آغاز شده و در مسیر تکمیل قرار دارند، افزود: یکی از وجوه متمایز منطقه آزاد انزلی استقبال طرح های سرمایه گذاری تولیدی-صنعتی است که به دلیل تکمیل بودن زیرساخت ها، طرح های توسعه ای در حال تکمیل و موقعیت بین المللی این منطقه در عرصه کریدورهای بین المللی و در ارتباط با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، نخستین منطقه آزاد شمال کشور مورد توجه ویژه تولیدکنندگان صادرات محور قرار دارد.
وی دو مشکل پیش روی گسترش فعالیت ها و تعیین افق های توسعه ای ملی و بین المللی جدید برای منطقه آزاد انزلی را طرح ملی اتصال منطقه آزاد انزلی به خط ریل سراسری در ایستگاه پیربازار رشت و تعیین تکلیف لایحه توسعه محدوده منطقه در مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد و گفت: با اتصال به خط ریل سراسری و اجرای لایحه توسعه، روند توسعه ای و ایفای نقش بین المللی منطقه آزاد انزلی چند سال زودتر محقق می شود.
فرهادی اتصال منطقه متبوع خود به راه آهن سراسری را زمینه ساز وصل شدن بنادر ایران در دریای خزر به بنادر خلیج فارس و دریای عمان، که باعث فعال سازی کریدور شمال جنوب و بهره برداری حداکثری از فرصت های ناشی از انعقاد قرارداد همکاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا می شود، ارزیابی نمود و اظهار داشت: لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد انزلی به ۱۰ هزار هکتار، اراضی مشتمل بر دو بخش زمین هایی که از اوایل دهه نود بخشی از منطقه بود و انتظارات بحقی برای مردم ایجاد شده؛ و همچنین الحاق شهرک های صنعتی و فرودگاه رشت به این منطقه می باشند که با الحاق آنها ظرفیت های تولیدی-صادراتی این منطقه و کشورمان در سطح منطقه ای و فرامنطقه ای چند برابر افزایش می یابد.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0