برای اولین بار ، تخلیه و بارگیری همزمان ۵ کشتی در مجتمع بندری کاسپین
امین افقی معاون بندری وحوزه خزر سازمان اظهار داشت با ورود و پهلوگیری ۴ شناور جنرال کارگو و یک کشتی تانکر در این مجتمع بندری مجموعا ظرفیت ۱۵ هزارتن کالا به صورت همزمان در پنج اسکله بندر کاسپین در حال تخلیه و بارگیری است. امین افقی با اعلام این خبر افزود :با پهلوگیری ، تخلیه […]
امین افقی معاون بندری وحوزه خزر سازمان اظهار داشت با ورود و پهلوگیری ۴ شناور جنرال کارگو و یک کشتی تانکر در این مجتمع بندری مجموعا ظرفیت
۱۵ هزارتن کالا به صورت همزمان در پنج اسکله بندر کاسپین در حال تخلیه و بارگیری است.
امین افقی با اعلام این خبر افزود :با پهلوگیری ، تخلیه و بارگیری همزمان ۵ شناور تجاری در اسکله های مجتمع بندری کاسپین ، ظرفیت جدیدی جهت صادرات ، ترانزیت و واردات کالای اساسی و نهاده های تولید کشور با استفاده از مزیت های قانونی مناطق آزاد و تکمیل زیرساختهای لجستیکی و بندری ایجاد شده است.
دبیر شورای لجستیک منطقه آزاد انزلی ادامه داد ؛یکی از برنامه ها و اهداف سازمان منطقه آزاد انزلی ورود به بازار های جدید و نیز جذب کالاهای متنوع بوده ، بر همین اساس ۵ شناور پهلوگرفته شده ؛ شامل تانکر حامل روغن خام خوراکی ، کانتینرهای وارده از مسیر کریدور چین – قزاقستان – ایران (بندرکاسپین) ، کالای ترانزیتی ، صادراتی و پهلوگیری آزمایشی یک شناور حامل کالای اساسی در اسکله جدید الاحداث است که با اقدامات انجام شده در حوزه توسعه بازار منطقه آزاد انزلی و با تکمیل زیرساختهای بندری آن به ظرفیت های قبلی افزوده گردیده است.
معاون امور بندری و حوزه خزر با اشاره به سرمایه گذاری گسترده بخش خصوصی در ساخت سیلوی غلات ، مخازن فله مایع و انبارهای سرپوشیده و روباز و استفاده از تجهیزات استراتژیک بندری تصریح کرد: با توسعه زیرساختهای بندری در بنادر انزلی و کاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی در سالهای اخیر شاهد رشد شاخص های بندری و دریایی و شکوفایی تجارت فرامرزی از طریق بنادر گیلان بوده ایم که این دو بندر با بهره مندی از مزیت ها و معافیت های قانونی مناطق آزاد می توانند نقش بسزایی در توسعه تجارت با اوراسیا و نیز فعالسازی کریدور شمال – جنوب و سایر کریدورهای تجاری عبوری با استفاده از حمل و نقل ترکیبی ایفا نمایند.
دبیر میز تجارت با اوراسیا منطقه آزاد انزلی با بیان رشد ۹۶ درصدی میزان تخلیه و بارگیری کالا در سال گذشته در بندر کاسپین ، ابراز امیدواری کرد : با توسعه دیپلماسی اقتصادی و همگرایی منطقه ای و افزایش تعداد اسکله های قابل بهره برداری مجتمع بندری کاسپین در سال جاری در کنار اتصال ریل سراسری به این بندر و بهره برداری از اسکله رو –رو در تابستان امسال شاهد استمرار رشد میزان تخلیه و بارگیری در این بندر خواهیم بود.
عضو شورای لجستیک مناطق آزاد کشور با تشریح لزوم استفاده از ظرفیت های بنادر در توسعه اقتصاد دریا محور افزود: با توسعه لجستیک در دو بعد نرم افزاری و سخت افزاری می توان از ظرفیت بنادر کشور در توسعه کریدورهای ترانزیتی ومبادلات تجاری و توسعه اقتصاد دریا محور بهره برد که این مهم نیازمند توسعه هم افزایی ، همکاری و همگرایی کلیه دستگاه های اجرایی در این راستا است و مناطق آزاد کشور با ظرفیت های قانونی و مزیت های رقابتی می توانند نقش بسزایی در تحقق این مهم ایفا نمایند.
امین افقی در پایان توسعه حمل و نقل کانتینری ،افزایش صادرات کالاهای تولیدی کشور و مناطق آزاد به کشورهای حوزه خزر و ترانزیت کالا از مسیر های تجاری از طریق بنادر منطقه آزاد انزلی ، افزایش خطوط کشتیرانی منظم به بنادر روسیه ، قزاقستان و آذربایجان را از مهمترین برنامه های حوزه بندری منطقه آزاد انزلی در سال اعلام نمود.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0