برگزاری نشست هم اندیشی با موضوع نقش و جایگاه حوزه سلامت در چالش های جمعیتی

به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، نشست هم اندیشی با موضوع نقش و جایگاه حوزه سلامت در چالش های جمعیتی با حضور ربیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی و جمعی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وبدا)؛ به همت دفتر نهاد  نمایندگی مقام معظم رهبری  در دانشگاه،   نشست هم اندیشی با موضوع نقش و جایگاه حوزه سلامت در چالش های جمعیتی با حضور  ربیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی و جمعی از  اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه در سالن اجلاس معاونت توسعه برگزار شد.
در این نشست، دکتر آشوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد : روند نزولی جمعیت در سال‌های اخیر و افزایش جمعیت سالمند استان، شرایطی را رقم زده که اگر تدبیری برای افزایش نرخ باروری اندیشیده نشود، استان گیلان در سال‌های نه چندان دور، جمعیت مولد نخواهد داشت و کشور و استان با  چالش سالمندی رو به رو خواهد شد.
وی  تصربح کرد:  اساس و زیربنای توسعه هر جامعه و کشوری، داشتن نیروهای جوان و فعال است که می‌بایست برای برخورداری از نیروی مولد و جوان، افزایش نرخ جمعیت رقم بخورد.
حجت الاسلام و المسلمین علی اسماعیلی- مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، ضمن تبریک ولادت با سعادت امام رضا (ع) در خصوص کاهش جمعیت در استان گیلان، بیان کرد: باتوجه به اهمیت مباحث کاهش جمعیت در استان گیلان، باید اهدافی را تعریف کرد و برای رسیدن به این اهداف، باید نقشه راه را مشخص و  شفاف تر نمود. اولین اقدام در این مسیر، هم اندیشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی گیلان می باشد، تا با تبادل نظر و هم افزایی، موانع و راه حل ها بیان شود.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی گیلان  افزود: بکارگیری اقداماتی در راستای رصد و پیگیری فعالیت های موثر بر تغییر رشد جمعیت استان گیلان می تواند موثر باشد که از جمله این اقدامات می تواند برگزاری کلاس های پیش و حین و بعد از ازدواج باشد که به همت  دانشگاه علوم پزشکی گیلان اقدام به برگزاری این کلاس ها شده است.
گفتنی است، تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست به بیان سوالات، دغدغه‌ها و راهکارهای علمی و پیامدها  پرداختند.