حملات اسرائیل به جنوب لبنان و نوار غزه | کاخ سفید حمایت کرد

به نقل از ایسنا، در پی حملات موشکی پنجشنبه به شمال سرزمینهای اشغالی که از لبنان صورت گرفت، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه داد و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم اعلام کرد که به حملات صورت گرفته پاسخ میدهد. در پی این رویدادها گزارش شد این رژیم حملات تازه ای را علیه مراکز […]

به نقل از ایسنا، در پی حملات موشکی پنجشنبه به شمال سرزمینهای اشغالی که از لبنان صورت گرفت، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه داد و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم اعلام کرد که به حملات صورت گرفته پاسخ میدهد.

در پی این رویدادها گزارش شد این رژیم حملات تازه ای را علیه مراکز مقاومت و حماس در نوار غزه آغاز کرد که مسئول شلیک راکتها به شمال فلسطین اشغالی در روز پنجشنبه معرفی شده است.

به گزارش رسانه ها شمال تا جنوب نوار غزه آماج حملات هوایی صهیونیست ها قرار گرفت و گروه های فلسطینی نیز به شلیک موشکهای ضد هوایی از جمله یک موشک SAM پرداختند.

همچنین گروه های مقاومت فلسطینی در پاسخ، شهرکهای اسراییلی از جمله سدیروت و عسقلان را با موشک های خود هدف قرار دادند. مقامات رژیم صهیونیستی از ساکنان شهرک ها خواستند به هیچ وجه از پناهگاه ها خارج نشوند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای مدعی شد دو مرکز ساخت سلاح در غزه را هدف قرار داده است.

رادیو سراسری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سامانه گنبد آهنین حدود ۲۰ راکت شلیک شده به سمت سدیروت و شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه را رهگیری کرده است.

یواو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم برای تمامی احتمالات آماده است.

همچنین جنگنده‌های‌ اسرائیلی خانه‌ای مسکونی را در محله شجاعیه در شرق غزه بمباران و با خاک یکسان کردند.

پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی نیز یک پایگاه مقاومت را در شرق بیت حانون در شمال نوار غزه هدف قرار دادند.

به گزارش الجزیره در عملیات نظامی اسرائیل موسوم به «دست نیرومند» تاکنون گزارشی از تلفات یا مجروحان گزارش نشده است، اما حداقل پنج سایت در این حمله هدف قرار گرفته اند؛ از جمله زمینهای کشاورزی در بیت حانون در شمال نوار غزه، دو مکان در جنوب شهر غزه، زمینهای کشاورزی در شرق محله الزیتون در نزدیکی شهر غزه و یک سایت در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه.

همزمان گزارش شد گروهی از مردم فلسطین در حالی که غزه آماج حملات بود در مسجدالاقصی تجمع کرده و شعار “روح و خون ما فدای تو ای اقصی” سردادند.

رژیم صهیونیستی به اهدافی در جنوب لبنان و منطقه صور حمله هوایی و موشکی کرد اما به گزارش المیادین تلفاتی نداشته است. این حمله ظاهرا به مراکز و زیرساختهای حماس در جنوب لبنان بوده است.

در حمله جدیدی به نوار غزه سایت نظامی بدر و یک پایگاه مقاومت در خان یونس بمباران شد.

همچنین جنگنده‌های اسرائیلی بامداد روز جمعه شهر صور لبنان را هدف حملات خود قرار داده‌اند.

الجزیره گزارش داد که حمله هوایی اسرائیل، اطراف اردوگاه الرشیدیه در نزدیکی شهر صور لبنان را هدف قرار داده است. این اردوگاه متعلق به آوارگان فلسطینی است.

به نقل از فارس، منابع خبری اعلام کردند که دست کم ۶ موشک به مناطق جنوبی لبنان شلیک شده است.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که ارتش اسرائیل اهدافی متعلق به حماس در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

کاخ سفید در واکنش به حملات موشکی به اسرائیل: تل آویو حق دفاع از خود را دارد / کسانی که از خاک لبنان به عنوان پایگاهی برای شلیک موشک به اسرائیل استفاده می‌کنند، ملت لبنان را به خطر می‌اندازند

پس از حملات موشکی پنج‌شنبه از غزه و خاک لبنان به اراضی اشغالی و شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی که در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها و هتک حرمت آنها به مسجد الاقصی انجام شد، آمریکا تنها حملات مقاومت را محکوم کرد و واکنشی به تجاوزات رژیم صهیونیستی نداشت.

به گزارش  «i۲۴NEWS»، کاخ سفید در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: کسانی که از خاک لبنان به عنوان پایگاهی برای شلیک موشک به اسرائیل استفاده می‌کنند، ملت لبنان را به خطر می‌اندازند.

در این بیانیه آمده است:‌ جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از این اتفاقات مطلع است و سفیر آمریکا به همراه مقامات بلند پایه دولت با اسرائیلی‌ها در ارتباط هستند.

کاخ سفید در ادامه بیانیه خود تأکید کرد: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است و حق آن برای حفاظت از خود و شهروندانش در مقابل حملات را به رسمیت می‌شناسیم.

نیروهای یونیفل:
اسرائیل و لبنان خواهان جنگ نیستند

نیروهای سازمان ملل در جنوب لبنان از عدم تمایل این کشور و رژیم‌صهیونیستی مبنی بر حرکت به سمت آغاز جنگ خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معا، نیروهای موقت سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) صبح امروز اعلام کرد که لبنان و رژیم‌صهیونیستی تاکید کرده‌اند که تمایلی به آغاز جنگ ندارند.

این نیروها ادامه دادند: محلی که شب گذشته در صور واقع در جنوب لبنان هدف قرار گرفته رصد کرده‌ایم.

یونیفل اعلام کرد: حوادث شب گذشته می‌تواند به تشدید تنش‌های خطرناکی در منطقه تبدیل شود.

بر اساس این گزارش، هارولد لازارو فرمانده این نیروها با مسئولان دو طرف صحبت و اعلام کرده که آنها خواهان جنگ نیستند.