در نشست شورای فنی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح شد؛

دستور دکتر آشوبی بر اتمام و بهره‌مندی سریع طرح‌های عمرانی سلامت‌محور مردم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست بر ضرورت اتمام طرح‌های عمرانی در دانشگاه تأکید کرد و گفت: باید بدون توجه به حواشی و با شتاب هرچه‌تمام‌تر، طرح‌های عمرانی دانشگاه را برای بهره‌مندی مردم، آماده خدمت کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، نشست شورای فنی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، عصر امروز با حضور دکتر محمدتقی آشوبی – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تعدادی از معاونین و جمعی از مدیران ستادی و مراکز آموزشی، درمانی و بهداشتی در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.
در این نشست در خصوص برخی از طرح‌های عمرانی و فنی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، پیشرفت فیزیکی آن‌ها، طرح‌های آماده افتتاح و همچنین طرح‌های نیمه‌تمام نظام سلامت استان گیلان بحث و گفت‌وگو شد.
همچنین در این نشست در خصوص فضاهای فیزیکی اعضای هیئت‌علمی، بخش داخلی و سایر فضاهای رفاهی و آموزشی مرکز آموزشی درمانی رازی رشت، بخش دیالیز آستانه‌اشرفیه، سیدالشهدا لاهیجان و دانشکده پزشکی رشت نیز تبادل‌نظر شد.
بهسازی و نوسازی فضاهای تفریحی و ورزشی دانشجویان، ترمیم و بهسازی خوابگاه‌های دانشجویی و همچنین توجه به توسعه تجهیزات آموزشی در دانشکده‌ها ازجمله موضوعاتی بود که در این نشست، مورد طرح و تأکید قرار گرفت.
دکتر محمدتقی آشوبی- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست بر ضرورت اتمام طرح‌های عمرانی در دانشگاه تأکید کرد و گفت: باید بدون توجه به حواشی و با شتاب هرچه‌تمام‌تر، طرح‌های عمرانی دانشگاه را برای بهره‌مندی مردم، آماده خدمت کرد.
وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در راستای ارتقای زیرساخت‌های نظام سلامت گیلان، افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان کارهای عظیمی را در حوزه عمرانی در دست اقدام دارد که وقت برای به ثمر نشاندن آن بسیار ضیق و نیازمند تلاش مضاعف است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه باید عزم خود را برای توسعه فضاهای فیزیکی نظام سلامت جزم کرد، گفت: وجود بخش‌های فرسوده، قدیمی و غیر پاسخگو به‌ویژه در مرکز استان برای گیلان، غیرقابل قبول است.
دکتر آشوبی گفت: در شرایطی که تأمین اعتبار و جذب بودجه در کشور به‌سختی ممکن است و این منابع اکنون در اختیار استان قرارگرفته، لازم است تلاش‌های همه‌جانبه مضاعف شود.
وی با اشاره به افتتاح چندین طرح عمرانی سلامت‌محور در استان و عدم بهره‌مندی از آن‌ها، گفت: قیچی زدن طرح‌های سلامت‌محور درصورتی‌که آن مرکز هنوز آماده خدمت به مردم نیست به‌نوعی ترک فعل است و در آینده بدون تعارف با تضییع کنندگان حقوق مردم برخورد می‌کنیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: در واگذاری خدمات سلامت‌محور به‌ویژه درمانی از اشتیاق دستگاه‌های اجرایی و نهادها ازجمله نیروهای مسلح استقبال کنید.