بوروکراسی جوک آمیزی که تنها در اینجا اتفاق می افتد؛

شهردار منتخب شورای تالش بعد از یک سال دعوا و شکایت تایید صلاحیت نشد!

بعد گذشت نزدیک به یک سال از انتخاب،  طی نامه ای از سوی استانداری گیلان به شورای شهر تالش، نامه ردصلاحیت شهردار منتخب شورا ابلاغ شد. بنابر این نامه با توجه به عدم احراز صلاحیت کوروش خداوردی زاده به عنوان شهردار منتخب ، شورای شهر تالش باید مجددا نسبت به انتخاب شهردار جدید اقدام نماید. […]

بعد گذشت نزدیک به یک سال از انتخاب،  طی نامه ای از سوی استانداری گیلان به شورای شهر تالش، نامه ردصلاحیت شهردار منتخب شورا ابلاغ شد.

بنابر این نامه با توجه به عدم احراز صلاحیت کوروش خداوردی زاده به عنوان شهردار منتخب ، شورای شهر تالش باید مجددا نسبت به انتخاب شهردار جدید اقدام نماید.

گفتنیست کوروش خداوردی زاده در  تاریخ ۵ تیر ۱۴۰۱ از سوی شورای شهر تالش به عنوان شهردار منتخب معرفی شده بود که از آنجا که نامه بررسی صلاحیت وی با تاخیر مواجه شده بود، اعضای شورا در مهر ماه گذشته بهروز علی بابایی رئیس شورا را به عنوان شهردار انتخاب کردند که این مصوبه با ایراد هیات تطبیق فرمانداری تالش همراه بود.

با شکایت خداوردی زاده مبنی بر این که شهردار منتخب قانونی است، دیوان عدالت اداری دستور موقتی مبنی بر عدم انتخاب شهردار جدید توسط شورای شهر تا تعیین تکلیف نهایی از سوی دیوان صادر کرد.در نهایت رای بدوی دیوان در خصوص این پرونده در تاریخ ۲۳ اسفند سال گذشته  صادر گردید که کورش خداوردی زاده را به عنوان شهردار منتخب تالش به رسمیت شناخت و تازه بعد از ان روند بررسی صلاحیت وی آغاز گردید.

حالا بعد از این همه مدت، استاندار نامه نوشته که صلاحیت خداوردی رد شده است. نامه ای که همان سال گذشته قبل از این همه جنجالها نیز می‌توانست صادر گردد و شهر تالش بازیچه بوروکراسی اداری نگردد.

در همان تیر ماه سال گذشته حکایت گیلان گزارشی ارائه داده بود که احتمالا خداوردی زاده دارای ۵ سال سابقه مدیریت میانی نیست. وی مدرک کارشناسی ارشد مرتبط با حوزه شهری تنها سابقه عضویت در شش ساله دوره سوم و رئیس هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان تالش را دارا بود.

 

واقعا جای سوال است که بررسی روند تایید صلاحیت یک فرد این قدر طول بکشد. گویی کسی احترامی برای حل مشکلات شهر ندارد. علی رضا زاکانی شهردار تهران در عرض دو روز تایید صلاحیت شد، در حالی که مدرک تحصیلی وی دارای شائبه بود. ولی روند بررسی شهردار تالش ماه‌ها ادامه پیدا کرده است. به قول معروف مگر کوه قاف قرار بود جابجا شود؟

شهر تالش همیشه معضل انتخاب شهردار تالش را داشته است. در گذشته هم روند استیضاح شهردار سابق به مشکل قانونی خورده بود و زمانی این شهر دو شهردار داشت.