فستیوال خوراک دی ماه در شهر رشت برگزار می‌شود

فستیوال خوراک به‌مناسبت هفتیمن سال ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی دی ماه سالجاری با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان و شهرداری رشت، برگزار می‌شود. به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی از برگزاری فستیوال خوراک رشت به‌مناسبت هفتمین سال ثبت شهر رشت به عنوان شهر […]

فستیوال خوراک به‌مناسبت هفتیمن سال ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی دی ماه سالجاری با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان و شهرداری رشت، برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی از برگزاری فستیوال خوراک رشت به‌مناسبت هفتمین سال ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی از سوی سازمان یونسکو در دی ماه سالجاری خبر داد و گفت: این فستیوال در راستای توسعه، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از غذاهای محلی سالم در شهر رشت برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان اظهار داشت: این رویداد با هدف شناسایی ۳۵۰ خوراک در حال فراموشی و شناسایی ۱۵ مسیر خوراک جدید تدارک دیده شده است.

او با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد صنعت گردشگری گیلان به خوراک اختصاص دارد، گفت: در این فیستوال ۴٠ رستوران مشارکت دارند و اجرای این جشنواره‌ها علاوه بر ارتقاء سلامت شهروندی زمینه آشنایی عموم مردم با غذاهای بومی و فراموش شده گیلان را مهیا می‌کند.