مهندس قهرمانی ،استاندار محبوب گیلانیان و مردی از جنس تواضع ، مهربانی و تلاش

روح‌الله قهرمانی چابک، متولد ۱۳۳۶ بخش چابکسر شهرستان رودسر استان گیلان بود. ایشان یکی از مدیران تحصیل کرده‌ و پرتلاشی بود که فوق لیسانس مدیریت و مهندسی راه و ساختمان را از دانشگاه ITI آمریکا داشت و برای اعتلای گیلان سنگ تمام گذاشت. مهندس قهرمانی تا قبل از قبول مسئولیت ارشد استانداری گیلان، مسوولیت پروژه‌های […]

روح‌الله قهرمانی چابک، متولد ۱۳۳۶ بخش چابکسر شهرستان رودسر استان گیلان بود. ایشان یکی از مدیران تحصیل کرده‌ و پرتلاشی بود که فوق لیسانس مدیریت و مهندسی راه و ساختمان را از دانشگاه ITI آمریکا داشت و برای اعتلای گیلان سنگ تمام گذاشت.
مهندس قهرمانی تا قبل از قبول مسئولیت ارشد استانداری گیلان، مسوولیت پروژه‌های عمرانی در نوشهر، کنگان و شرکت ملی نفت ایران، معاونت اداری ومالی استانداری گیلان و قائم مقامی سازمان منطقه آزاد انزلی را برعهده داشت نظر به تخصص و تجارب ایشان، پروژه‌های عمرانی استان با شتاب بیشتر و روال بهتری انجام می‌شد.
مهندس قهرمانی یکی از مدیران مردمی ،متواضع و خوش‌برخوردی بود که در میان اقشار مختلف مردم از احترام و محبوبیت ویژه‌ای برخوردار بود به شکلی که هنوز هم خیلی از اهالی گیلان، او را بهترین استاندار گیلان می‌دانند.
قهرمانی پس از ۳ سال و پنج ماه خدمت در استانداری گیلان، در نهایت در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ جابجا و بعنوان سفیر ایران در کویت انتخاب شد.
روح الله قهرمانی چابک، اگر در انتخابات مجلس شورای اسلامی تأیید صلاحیت می شد ،از حوزه ی انتخابیه ی شهرستان رشت می توانست رکورددار آرای مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی باشد.این از محبوبیت و مقبولیت ایشان در نزد افکار عمومی گواهی می داد.
مهندس قهرمانی، در بدترین شرایط کشور و در یکی از پرچالش ترین دوره‌های ریاست جمهوری توسط آقای احمدی‌نژاد و در یکی از بدترین دوره‌های مدیریتی کشور،چنان میراث خوب و عملکردی مثال زدنی از خود بجای گذاشت که تقریباً دست نایافتنی خواهد بود.
مهندس قهرمانی صبح نهم خرداد۹۶ در منزل شخصی‌اش دچار حمله‌ی قلبی شد و متاسفانه پیش از اینکه به بیمارستان پورسینا برسد، به علت ایست قلبی دارفانی را وداع گفت تا چهارمین استاندار متوفی گیلان لقب بگیرد.

یاد و خاطره اش گرامی باد.