آرسنال به روغن سوزی افتاده است

پپ گواردیولا ،بهترین مربی قرن بیست‌ویکم/ دستیاری گواردیولا از میگوئل آرتتا مربی توانمندی ساخته است

    سه تساوی پی در پی آرسنال در سه هفته ی اخیر لیگ برتر انگلستان، شانس قهرمانی آرسنال را بشدت کاهش داده است . توپچی های لندنی هفته ی سی ام برابر لیورپول دو به دو ،هفته ی سی و یکم م برابر وستهم دو به دو و در هفته ی سی دوم برابر […]

 

 

سه تساوی پی در پی آرسنال در سه هفته ی اخیر لیگ برتر انگلستان، شانس قهرمانی آرسنال را بشدت کاهش داده است . توپچی های لندنی هفته ی سی ام برابر لیورپول دو به دو ،هفته ی سی و یکم م برابر وستهم دو به دو و در هفته ی سی دوم برابر ساوتهمتون ته جدولی سه به سه مساوی کردند و در واقع متوقف شدند.
در سه هفته ی متوالی ۶ امتیاز تعیین کننده ی قهرمانی را در هفته های نزدیک به پایان فصل از دست دادند که می تواند قهرمانی را آنها بگیرد و یک سال دیگر به انتظار نوزده ساله شان برای قهرمانی لیگ برتر انگلستان بیافزاید.

هم اکنون در پایان هفته ی سی و دوم، آرسنال با ۷۵ امتیاز و دو بازی بیشتر نسبت به منچستر سیتی و سیتی زن ها با دو بازی کمتر با ۷۰ امتیاز ، در صدر جدول قرار دارد و اگر
منچستر سیتی دو بازی عقب افتاده خوش را مانند بازی های هفته های اخیر با پیروزی پشت بگذارد و همچنین بازی هفته ی سی و سوم خودش را در برابر آرسنال که میزبان هم هست ،پیروز شود بعید به نظر می‌رسد که تیمی جلودار تکرار قهرمانی منچستر سیتی در لیگ برتر انگلستان همانند سال‌های اخیر باشد.
پیشتر گفته شد،اگر بازی منچستر سیتی و آرسنال در هفته ی سی و سوم به نفع
سیتی زن ها در ورزشگاه اتحاد به اتمام برسد ،منچسترسیتی بدون شک اگر اتفاق خاصی نیفتد ،برای چندمین بار توسط پپ گواردیولا ،بهترین مربی قرن بیست‌ویکم ،قهرمان لیگ برتر و شاید هم با توجه به وضعیت منچستر سیتی ،قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دور از دسترس نباشد.
می توان حدس زد منچستر سیتی اگر رئال مادرید را شکست دهد و به بازی نهایی برسد،قهرمان این دوره ی لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد.

اینکه به چه دلیل تیم آرسنال با مربیگری میگوئل آرتتا از هفته ی سی ام به روغن سوزی افتاده،آن هم در حالی که بر خلاف منچستر سیتی در لیگ قهرمانان اروپا حضور ندارد ،موضوعی است که حتماً کارشناسان فوتبال به آن خواهند پرداخت ،بخصوص اگر آرسنال قهرمانی لیگ برتر انگلستان را از دست بدهد.
میگوئل آرتتا ، فرصت داشت آرسنال را پس نوزده سال مجدداً قهرمان لیگ برتر انگلستان کند، ولی روند نتایج تیمی در هفته های اخیر نشان می‌دهد که این فرصت در حال از دست رفتن است.
آیا آرسنال و مربی جوان آن می تواند در
هفته ی سی و سوم در ششم اردیبهشت با اتخاذ تدابیر تاکتیکی ویژه ،منچسترسیتی را در ورزشگاه اتحاد متوقف سازد ؟!

به نظر می رسد ،آرسنال به دلایل مختلف از جمله خستگی تاختن در کورس قهرمانی با حریف قدری چون منچستر سیتی تیمی که بهترین مربی قرن بیست‌ویکم و یکی از ۵ مربی برتر تاریخ را روی نیمکت خود دارد ،قاعدتا کار آسانی نیست. در ضمن شاید ظرفیت ذهنی و روحی بازیکنان آرسنال رو به پایان است.شاید شرایط روحی و ذهنی خاصی را می طلبد که به نظر می رسد و بعید نیست مربی جوانی مانند آرتتا از پس تداوم بخشیدن به روند قبلی و غلبه بر این بحران بر نباید.
علی ایحال ،آرتتا و آرسنال در برابر پپ گواردیولا و منچستر سیتی کار بسیار دشواری برای کسب قهرمانی در لیگ برتر انگلستان پیش رو دارد ،ولی غیر ممکن نیست.