عضو کمیسیون برنامه و بودجه با انتقاد از فضاسازی رسانه دولت علیه مجلس:

گناه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مخالفت با پرکردن کسری بودجه دولت از جیب بازنشستگان است!

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: از مهمترین مصوبات کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس شورای اسلامی حذف پیشنهادات دولت در افزایش اجباری سن بازنشستگی و کاهش ناعادلانه حقوق بازنشستگان است. عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در فصل ۵ لایحه پیشنهادی دولت که […]

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: از مهمترین مصوبات کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس شورای اسلامی حذف پیشنهادات دولت در افزایش اجباری سن بازنشستگی و کاهش ناعادلانه حقوق بازنشستگان است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در فصل ۵ لایحه پیشنهادی دولت که مربوط به اصلاح صندوق‌های بازنشستگی است تأکید شده است که تمامی بیمه پردازانی که طبق قوانین و مقررات فعلی واجد شرایط بازنشستگی هستند و سن آن‌ها برای زنان کمتر از ۵۳ سال و برای مردان کمتر از ۵۶ سال است از الان به بعد هر سال به میزان ۴ ماه به سنوات اشتغال آن‌ها برای بازنشستگی تا تحقق شرایط سنی مذکور افزایش یابد.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه تشریح کرد: به‌عبارتی دولت اصرار دارد که سنوات بازنشستگی که در حال حاضر ۳۰ سال است تا پایان برنامه هفتم به ۳۱ و ۸ ماه افزایش یابد.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی افزود: همچنین دولت و سازمان برنامه و بودجه اصرار دارند حقوق بازنشستگان از میانگین ۲ سال آخر خدمت به میانگین ۵ سال آخر خدمت تغییر کند که به معنی کاهش چشمگیر حقوق هر بازنشسته است.

ارکانی در پایان گفت: کمیسیون تلفیق برنامه نیز در دفاع از حقوق شاغلین و بازنشستگان و ممانعت از پر کردن کسری بودجه دولت از جیب بازنشستگان، با پیشنهادات ناعادلانه و تورم‌زای در لایحه پیشنهادی دولت مخالفت کرد.