آب سد سفیدرود از نیمه اردیبهشت رها سازی خواهد شد

وحید خرّمی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در گفتگوی تلفنی با خبر صدا و سیمای مرکز گیلان گفت : آب سد سفیدرود از نیمه اردیبهشت ماه جاری و از طریق کانال راست و چپ سنگر به سمت شالیزار‌های استان روانه خواهد شد. وی با اشاره به اینکه هم اکنون […]

وحید خرّمی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در گفتگوی تلفنی با خبر صدا و سیمای مرکز گیلان گفت : آب سد سفیدرود از نیمه اردیبهشت ماه جاری و از طریق کانال راست و چپ سنگر به سمت شالیزار‌های استان روانه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۰ دستگاه از ماشین آلات سنگین آب گیلان در سراسر استان در حال خدمت رسانی هستند، افزود: امروز ذخیره سد سفیدرود ۶۸۰ میلیون متر مکعب است که به نسبت سال قبل ۲۰ میلیون متر مکعب کاهش و نسبت به نرمال کاهش بسیار بیشتری را نشان می دهد.

مدیرعامل آب گیلان با بیان اینکه رهاسازی آب امسال، زودتر از سال قبل و در صبح شانزدهم اردیبهشت انجام خواهد شد، اعلام کرد :  به دلیل کمبود آب و به جهت مدیریت مصرف و کاهش احتمال روبرو شدن با تنش های آبی مشکل آفرین از نیمه های خرداد به بعد، امکان رهاسازی پیش از این موعد و غیر منطبق بر تقویم زراعی اعلامی جهاد و کشاورزی وجود ندارد.

وحید خرّمی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در پایان نیز گفت: از کشاورزان محترم می خواهم به تقویم زراعی توجه داشته باشند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم با وجود کم آبی به لطف خدا و در سایه برنامه ریزی، مدیریت و همکاری کشاورزان محترم شاهد رشد تولید باشیم.