آقایان مسئول؛ با برچسب زدن به رسانه های داخلی از مسئولیت خود شانه خالی نکنید

 برخی از مسئولین انتظار دارند تا هیچ خبرنگاری عملکردشان را مورد نقد و برسی قرار ندهد وگرنه او را با مقاصد دشمن همراه می دانند!!/ آقایان نماینده، دولت به اندازه کافی تریبون و سخنگو دارد/ سکوت شما به معنای نمک خوردن و نمکدان شکستن است

در پی مسمومیت های زنجیره ای دانش آموزان این روزها مدام شاهد اظهار نظرهای تعجب آور و نا امید کننده از سوی برخی مسئولان هستیم . هریک به نحوی مردم را شگفت زده می کنند.یکی می گوید که اصلا مسمومیتی در کار نبوده و زاییده ذهن دانش آموزان است!! یکی می گوید به دلیل ابعاد روانی همه گیر شده است!!  دیگری آن را سیاسی کاری می داند!! برخی آن را شیطنت دانش آموزان می پندارند!! ولی کسی نمی گوید چه کسی باید پاسخگوی امنیت این کشور و مردمش بخصوص آینده سازان این مملکت باشد.

چرا تا کنون متولیان امنیت جامعه به دلیل عدم توانایی در برقراری امنیت، استعفا نداده اند؟ اکثرنمایندگان مجلس هم همچنان سکوت کرده اند. البته ناگفته نماند سخنرانی شنیدنی نماینده مردم خلخال در مجلس ، پیرامون مسمومیت ها و عدم رسیدگی و پاسخگویی شفاف مسئولان، بسیار تحسین برانگیز بود.

 کاش نمایندگان مردم گیلان و دیگر استانهای کشور نیز همچون نماینده خلخال اینچنین وجدان کاری داشتند و در مقابل پولی که از بیت المال دریافت می کنند احساس مسئولیت در مقابل ملت می کردند که اگر اینگونه بود اکنون تمام خواسته های ملت بااید از پشت تریبونهای مجلس شنیده می شد نه در گوشه وکنار…

شایان ذکر است در کمتر ادواری دیده شده که نمایندگان اینگونه پشت مردم خود را خالی کنند. نمایندگانی که از همین مردم رای گرفته تا به این جایگاه برسند تا بتوانند صدای این مردم باشند و به نمایندگی از این مردم در مجلس از آنها دفاع نمایند. اما متاسفانه این روزها بجای حمایت نمایندگان از مردم و رساندن  صدای مردم به گوش مسئولان،  فقط شاهد حمایت نمایندگان از دولت هستیم . مانده ایم اینان نمایندگان ملت هستند یا نماینده دولت …

آقایان نماینده؛ دولت به اندازه کافی تریبون و سخنگو برای دفاع از خود دارد مردم شما را فرستاده اند تا صدای رسای دردهایشان باشید . و این سکوت شما به معنای نمک خوردن و نمکدان شکستن است.

در پی مسموم شدن دانش آموزان گیلانی، مدیرکل آموزش پرورش استان گیلان با انتقاد از شایعات گسترده مسمومیت دانش آموزان در فضای مجازی در مهر اظهار کرده است: « ایجاد فضایی التهاب آور در جامعه از طریق بستر رسانه و فضای مجازی کار همیشگی دشمن بوده است که البته رسانه‌های داخلی نباید با مقاصد دشمن هم سو شوند.»

وی با اشاره به خبر غیر موثق و بی پایه و اساس مسمومیت دانش آموزان مدرسه‌ای در رشت، افزود: « گزارش تأیید شده‌ای مبنی بر انتقال دانش‌آموزان به بیمارستان و مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه‌ای از ناحیه یک رشت وجود ندارد.»

فائزی با بیان اینکه دشمن از طریق کذب پراکنی دنبال جنگ روانی است، اضافه کرد: « باید با دقت و حساسیت بیشتر در مدارس و مراقبت از دانش آموزان، بهانه دست رسانه‌های دشمن ندهیم.»

با توجه به فرمایشات گهربار مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان و فرار کردن ایشان از مسئولیت خود در قبال این دانش آموزان باید پرسید اگر شما در حوزه اختیارات خود نتواسته اید امنیت مدارس و دانش آموزان را تامین کنید و رسانه ها که وظیفه شان رساندن صدای مردم به گوش مسئولین و بالعکس است از شما انتقاد یا پرسشی داشته باشند، دشمن محسوب می گردند؟؟ !! یعنی هیچ کس شما و عملکردتان را مورد نقد و برسی قرار ندهد وگرنه با مقاصد دشمن همراه است؟؟!!

 باید به عرض حضرتعالی برسانم که وظیفه خبرنگاربیان عملکرد مسئولان، رساندن کمبودها و مشکلات مردم و نقد وانتقاد سازنده  در جهت مرتفع کردن اشتباهات و اشکالات مسئولان است تا با رفع این نواقص بتوانیم کشوری آباد و آزاد و بدون مشکل داشته باشیم. بنابراین با  بازی کردن کلمات مبنی بر ترساندن و وصل کردن رسانه های داخلی به مقاصد دشمن از مسئولیت خود شانه خالی نکنید  چرا که همین رسانه های داخلی برای حفظ  خاک وطن شان  به کرات با نقدهای سازنده ی خود مشکلات بزرگی را به نقطه قوت تبدیل کرده اند.

در حالیکه وزیر آموزش و پرورش از مردم عذرخواهی و ابراز همدردی کرده است،  مدیرکلش با برچسب زدن به رسانه های داخلی سعی در پوشاندن  اهمال و کوتاهی های خود دارد.

این روزها مد شده است هر مسئولی که نمی خواهد پاسخگوی کوتاهی وقصورات خود باشد با برچسب زدن به رسانه های داخلی و همسو خواندن آنان با مقاصد دشمن برای فرار از پاسخگویی ، از مسئولیتهای خود شانه خالی کند. یادتان نرود که مسئولین موظفند در مقابل مردم پاسخگو باشند…

و اما  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در آزمایشات اولیه دانش‌آموزان مسموم شده، هیچ نکته‌ای وجود نداشته و در معاینات اولیه، همه دانش‌آموزان هوشیاری کامل داشته و اکسیژن خون آن‌ها نیز کامل بوده  بجز ۲ تن از آن‌ها که بیماری زمینه‌ای همچون آسم و آلرژی داشتند!!

سوال اول  آیا بیمارستانها و آزمایشگاهای شما توان تشخیص این نوع گاازهای شیمیای را دارد؟ آیا مجهز به دستگاهایی که بتوانند این نوع گاز ها را آنالیزکنند، هستند؟  یا همچون کیت که در زمان کرونا بسیاری از آزمایشگهای ما فاقد آن بودند و به دلیل نداشتن کیت ، ماهیت کرونا در ابتدای ورودش به ایران کلا رد می شد  و هربار بیماری با علایم کرونا بیهوش و درخیابان می افتاد صدا و سیما با تهیه ی گزارشی مبسوط از بیمار و پزشک و پرستاران بیمارستانها اعلام میکرد که این موارد کرونا نیست و به دلیل بیماری خاص یا نارسایی کلیه و یا دیابت شدید، بیمار از حال رفته است تا زمانی که مجهز به این سیستم شدیم و در نهایت ماهیتش تایید گردید. آیا ممکن است این گازهای شیمیایی هم به دلیل نداشتن ابزارهای  لازم ماهیتش همچون ورود کرونا در ابتدایش، رد شود؟ 

یا با مثالی روشنتر به این موضوع می پردازیم. فرض کنید شخصی برای تعیین میزان دیابتش به آزمایشگاه مراجعه نماید و بجای آزمایش  دیابت  (FBS ) از او آزمایش تیرویید ( TSH ) گرفته شود آیا در این آزمایش ، قند خون بیمار نشان داده خواهد شد؟ مسلما خیر و می توان اعلام کرد که بیمار دیابت ندارد مثل زمانی که کرونا وجود داشت اما به دلیل مجهز نبودن آزمایشگاههای ما به کیت مخصوص تشخیص کرونا، تمام آزمایشات بیماران کرونا را تکذیب می کرد.

سوال دوم شنیده شده بعضی ها ، این سرگیجه ها و بالا آوردنها (استفراغ) را شیطنت دانش آموزان اعلام می کنند. آیا همه دانش آموزان در چندین مدرسه و چندین شهر و چندین استان متفاوت با هم تصمیم به شیطنت می گیرند که بالا بیاورند؟؟ در دانش آموزان ابتدایی چقدرمی تواند این شیطنت با واقعیت گفتار برخی مطابقت داشته باشد؟ دردهایی که در پاهای این دانش آموزان مسموم شده به گفته ی خودشان هویدا می شود، نشانه ی چیست؟ چرا تا کنون هیچ پزشک متخصص در این باره اطلاعاتی را در اختیاار مردم قرار نداده است؟ چرا از عوارض این مسمومیتهای ناشی از گازهای شیمایی که گفته می شود عوارضش تا آخر عمر با با این طفلان معصوم می ماند، حرفی نمی زنند و روشنگری نمی کنند؟ چرا اطلاع رسانی جامع برای پیشگیری و درمان پس از مواجهه  انجام نمی شود؟ اگر این مسمومیت های ناشی از گازهای شیمیایی  که از سوی برخی مسئولان انکار می شود وجود واقعی ندارد، پس نظر متخصصانی که پس از گرفتن آزمایشها و نمونه برداری ازبرخی دانش آموزان اعلام می کنند عامل مسمومیت استنشاقی ست که سبب بروز حالت تهوع، استفراغ، سرفه، تنگی نفس و… شده ، چه می شود؟ اگر همه ی اینها توهمی بیش نیست پس دستگیر کردن راننده تانکر از سوی مسئولان  چه معنایی دارد؟

شنیدن این دوگانگی ها از سوی مسئولین فقط باعث نارضایتی مردم و نگرانی بیشتر آنان می شود.

سوال بعدی اینکه  اگر تمام اینها از سوی دشمنان و منافین در حال وقوع است چرا سریع تر پیگیری ، ردیابی و در ملاء عام به دارآویخته نمی شوند؟ با توجه به حضور دستگاههای امنیتی قوی که همیشه به آنان بالیده ایم چرا پیدا کردن این خائنین جنایتکار این همه به طول انجامیده است؟ مگر نه اینکه فرزندان و آینده سازان این مرز و بوم به اطمینان امنیتی که در این کشورهست در مدارس حاضر می شوند؟ پس چرا بجای برقراری امنیت از سوی مسئولین مدام شاهد توضیح و انکار هستیم؟

در مجموع تمام خواسته ای که والدین دارند برقراری امنیت برای فرزندان و ثمره ی زندگیشان است و آرامشی که مسئولین موظفند تا برای مردم به ارمغان بیاورند .

 حال به هر دلیل اگر قادر به برقراری این امنیت نیستید حداقل کلاسها را بصورت آنلاین و غیر حضوری برگزار کنید تا آینده سازان این کشور فعلا در آرامش به درس و تحصیل خود بپردازند و از درسهای خود عقب نمانند تا زمانی که بتوانید عامل این جنایتهای زنجیره ای را پیدا کنید و به اشد مجازات  برسانید و امنیت را در کشور جاری و ساری نمایید.

در پایان بجای انکه از سوی برخی مسئولان شاهد انکار و برچسب زنی باشیم خواستار آنیم که حداقل در این زمینه با مردم همدردی کنند و فرزندان این مرز و بوم را همچون فرزندان خود بدانند و در مقابل امنیتشان از هیچ تلاشی فروگذار ننمایند.

اکنون همه چیز در هاله ای از ابهام است ومردم منتظر پاسخ و رسیدگی هرچه سریعترمسئولان به این جنایت بزرگ وتروریستی وغیر قابل اغماض به این فاجعه انسانی که باعث رعب و وحشت شان شده ، هستند و در صورتی که رسیدگیهای لازم انجام نشود با بحرانهای بیشتری مواجه میشویم و هزینه های بیشتری را باید بپردازیم…