آقای مدیرکل صمت، پلمپ و تعطیلی هم افتخار دارد!؟

مدیرکل صمت گیلان در خبری که روابط عمومی این اداره کل به رسانه ها ارسال کرده از پلمپ ۵ واحد صنفی به دلیل بی حجابی خبر داده است. تبلیغ گسترده این خبر خودش جای تعجب فراوان دارد. یعنی تمام بی حجابی‌ها تنها در همین ۵ واحد صنفی خلاصه شده و یا آن‌ها فقط قربانی این […]

مدیرکل صمت گیلان در خبری که روابط عمومی این اداره کل به رسانه ها ارسال کرده از پلمپ ۵ واحد صنفی به دلیل بی حجابی خبر داده است. تبلیغ گسترده این خبر خودش جای تعجب فراوان دارد. یعنی تمام بی حجابی‌ها تنها در همین ۵ واحد صنفی خلاصه شده و یا آن‌ها فقط قربانی این وضعیت شدند؟

همین آقای مدیرکل پیش از این «نظارت بر بازار عیدانه» را اولویت نخست کمیسیون نظارت گیلان دانسته بود و گفته بود در راستای طرح ضربتی نوروز و ماه مبارک رمضان، بازرسین این اداره کل ضمن حضور مستمر در بازار  باگرانفروشی به شدت برخورد خواهند کرد. ولی حال هیچ خبری منتشر نشده که با چند واحد صنفی درباره گرانفروشی برخورد کرده اند. آن هم در سالی که مزین به نام «مهار تورم» است و نه برخورد با «بی حجابی»! آیا بدین معنا است که هیچ واحد صنفی گرانفروشی نکرده است و همه اجناس گرانی که در بازار است طبق قیمت مصوب است؟

مشخص نیست جامعه هدف آقای مدیرکل کیست که تنها برای بخشی از آن‌ها تبلیغ می‌کند. همین ایشان بود که در رسانه ها از تعطیلی کارخانه ذوب‌آهن فولاد خزر به دلیل بدهی سنگین برق خبر داد و اسمش را «ابَربدهکاری» نامید. در حالی که کارخانه تنها بدهی سنگین به برق استان داشت و حقوق کارگران را پرداخت می‌کرد. به واقع کدام مهمتر بود ؟ حقوق کارگران و پرسنل یا بدهی برق که هربار گرانتر از قبل است؟

این هم از عجایب است که وظیفه یک اداره کل که باید احیای واحدهای صنعتی باشد در حد تعطیل کردن واحدهای صنفی به دلیل بی حجابی تقلیل یافته است. از نام پرطمطراق «صنعت، معدن و تجارت» چنین برمی‌آید که کارها در اداره کل گسترده است که باید یک شخص توانمند بر راس کار باشد که بتواند کارها را پیش ببرد. فعلا اولین خبری که از آقای مدیرکل بیرون آمده، پلمپ واحد صنفی است و به این ضرب المثل قدیمی می‌رسیم که سالی که نکوست از بهارش پیداست.