شهردار لولمان؛

احداث بزرگترین فضای گردشگری و تفریحی در لولمان /شهرداری لولمان ۳۳ پروژه عمرانی را با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان به اتمام رسانده است/ تهیه طرح جامع شهری لولمان و توجه مسوولان در تخصیص اعتبارات

مهندس رحمان حسین نیا شهردار لولمان صبح امروز در نشست خبری با رسانه های گروهی استان اظهار داشت:اصحاب رسانه بازوان اجرایی مدیریت شهری هستند و نقدهایشان یاریگر مدیریت شهری در ارایه خدمات بهتر به شهروندان است. وی در تشریح وضعیت جغرافیایی شهر لولمان افزود:لولمان طی سال ۱۳۸۸ با تجمیع ۶ روستا طبق مصوبه هیئت وزیران تبدیل […]

مهندس رحمان حسین نیا شهردار لولمان صبح امروز در نشست خبری با رسانه های گروهی استان اظهار داشت:اصحاب رسانه بازوان اجرایی مدیریت شهری هستند و نقدهایشان یاریگر مدیریت شهری در ارایه خدمات بهتر به شهروندان است.

وی در تشریح وضعیت جغرافیایی شهر لولمان افزود:لولمان طی سال ۱۳۸۸ با تجمیع ۶ روستا طبق مصوبه هیئت وزیران تبدیل به شهر شد ، این شهر با وسعت ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری از وسیعترین شهرهای استان است که ۸ هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت دارد‌.

شهردار لولمان خاطرنشان کرد: وسعت و پراکندگی جمعیت آن موجب ایجاد مشکلاتی در خدمات دهی به شهروندان شده است‌.

وی با بیان اینکه امور فرهنگی و اجتماعی از اهداف اصلی حوزه مدیریت شهری است ، تصریح کرد: در ایام مناسبتی ؛ اعیاد و شهادت ها مراسم مختلفی در حوزه فرهنگی برگزار شد ، اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی افزایش ۳۰۰ درصدی داشته و با استقبال چشمگیر شهروندان مواجه شده است.

وی تاکید کرد:در حوزه اقدامات عمرانی ؛ علاوه بر سرعت اجرای پروژه ها ، انجام مطالعات ، استفاده از تجربیات و رفع نیازهای شهروندان در اجرای پروژه های تعریف شده حایز اهمیت است.

حسین نیا یادآور شد:انجام مطالعات اصولی در اجرای پروژه های شهرداری لولمان مورد تاکید است و شهرداری لولمان ۳۳ پروژه عمرانی را با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان طی سال گذشته به اتمام رسانده است.

شهردار لولمان گفت:استفاده از ظرفیت های موجود جهت تامین نیازهای مالی شهرداری لولمان از طریق کسب درآمدهای پایدار از اهداف و برنامه های شهرداری این شهر است.

وی ممیزی املاک را راهکاری برای ایجاد درآمد پایدار شهرداری لولمان عنوان کرد و افزود:امید است با انعقاد تفاهمنامه در راستای ممیزی املاک درآمد پایداری برای شهرداری این شهر حاصل شود.

حسین نیا در تشریح اقدامات شهرداری لولمان در بخش آسفالت معابر اذعان داشت:طی سال ۱۴۰۱ ، ۱۶ هزار و ۴۶۰ مترمربع آسفالت ریزی انجام شده است و ۳۰ هزار مترمربع آسفالت ریزی نیز در شهر لولمان اجرایی می شود.

شهردار لولمان بیان کرد:در فاز نخست ، بهسازی معابر در نقاط اصلی شهر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان انجام شده و فاز دوم نیز با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی اجرایی می شود.

حسین نیا ایجاد فضای گردشگری و فرهنگی در شهر لولمان را در راستای رفع نیازهای شهروندان و از نقاط قوت شهر اعلام کرد و گفت:افتتاح پارک شهیده هادی زاده در مراسم جشن میلاد امام رضا (ع) از اقدامات حوزه گردشگری در شهر لولمان است.

وی با بیان اینکه لولمان در کریدور اصلی شرق گیلان به غرب مازندران قرار دارد ، گفت:در حوزه ترافیکی و در راستای رعایت اصول و قوانین راهنمایی و رانندگی اقداماتی در خصوص نصب سرعتکاه ، روشنایی معابر و … صورت گرفته است‌.

حسین نیا با بیان اینکه شهر لولمان دارای بافت روستایی است ، خاطرنشان کرد:اداره آب ، برق و گاز در این شهر حضور دائمی ندارند و مردم برای تمام نیازها به شهرداری لولمان مراجعه می کنند و شهرداری لولمان در راستای تکریم ارباب رجوع و رفع نیازهای شهروندان تلاش می کند.

وی با اشاره به وجود سه رودخانه بزرگ در شهر لولمان تصریح کرد:مطالعاتی در راستای حفظ زیست محیطی این رودخانه ها با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون صورت گرفته تا از گزند آلودگی های زیست محیطی حفط شوند.

شهردار لولمان در تشریح اقدامات شهرداری این شهر در خصوص جمع آوری آب های سطحی گفت:با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اقدامات مناسبی در حوزه جمع آوری آب های سطحی صورت گرفته است.

شهردار لولمان بزرگترین دغدغه و مشکل شهرداری این شهر را در حوزه پسماند عنوان کرد و گفت: موضوع تفکیک زباله در محل دپو از سوی شهرداری لولمان در حال پیگیری است و مقرر شده لولمان به عنوان شهر پایلوت در اجرای این طرح با یکی از شرکت ها تفاهمنامه منعقد کند.

وی افزود:با برگزاری جلسات متعدد و مساعدت نیروهای جهادی پسماند این شهر از روزانه ۸ تن زباله به ۶ تن کاهش پیدا کرد.

شهردار لولمان تصریح کرد:در راستای توسعه گردشگری در شهر لولمان ، طی تفاهمنامه ای با آب منطقه ای گیلان قرار است زمین ۳۳ هکتاری در جوار رودخانه سفیدرود در اختیار شهرداری لولمان قرار گیرد تا فضای گردشگری مناسبی برای شهروندان و مسافران ایجاد شود.

وی با بیان اینکه طرح جامع شهری لولمان در حال تهیه است ، گفت:مسوولان استان در تخصیص اعتبارات به شهرلولمان توجه ویژه داشته باشند.