ساعت جدید برای پیام رسان و شبکه های اجتماعی؛

از عهده تغییر ساعت هم بر نمی آیید!؟

عدم تغییر ساعت رسمی که قرار بود جلوی سردرگمی بخش زیادی از جامعه را بگیرد، این روزها به لطف عدم برنامه ریزی و ارتباط مناسب جهانی به یک معضل اساسی تبدیل شده است.ساعت بسیاری از گوشی‌های همراه با تغییرات فصل تابستانی تغییر کرده است که نشان می‌دهد هماهنگی لازم برای آن صورت نگرفته است. حالا […]

عدم تغییر ساعت رسمی که قرار بود جلوی سردرگمی بخش زیادی از جامعه را بگیرد، این روزها به لطف عدم برنامه ریزی و ارتباط مناسب جهانی به یک معضل اساسی تبدیل شده است.ساعت بسیاری از گوشی‌های همراه با تغییرات فصل تابستانی تغییر کرده است که نشان می‌دهد هماهنگی لازم برای آن صورت نگرفته است. حالا شاید بتوان ساعت گوشی‌های همراه را به صورت دستی تغییر داد، اما در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی حتی با وجود بروزرسانی ساعت متفاوتی نشان می‌دهد که سردرگمی را بیشتر کرده است. در همین چند روز تعطیلات، مشکلات بسیاری برای برنامه ریزی مردم صورت گرفته است. این مصوبه مربوط به ابتدای سال گذشته بود. به قول برخی یعنی یک سال کافی نبود که هماهنگی لازم صورت گیرد؟

 

این معضلات مصداق دیگر ناکارآمدیهاست که گویی کسی در جهان ساعت ایرانیان را به رسمیت نمی‌شناسد. حالا خود دولت هم که ساعت کاری را طوری تغییر داده که برنامه مدارس و ادارات متفاوت باشد. یعنی از یک مساله ساده هم نارضایتی ایجاد کرده اند. حضرات مسئولین معتقد بودند  تغییر ساعت‌ در صرفه‌جویی اقتصادی و انرژی هیچ تاثیری ندارد. (همه دنیا اشتباه می‌کنند جز ایران) حتی با وجود آن‌که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات پژوهش‌های زیربنایی و امور تولیدی این مرکز طی گزارشی با نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور مخالفت کردند. ملت معطل حضراتی شده که هیچ علاقه ای به نظریات کارشناسی و علمی ندارد و از آن بدتر هیچ علاقه ای به ارتباط و هماهنگی با مراکز جهانی برای عدم ایجاد مشکل تغییر ساعت هم در خود نمی‌بیند. حتما وزارت ارتباطات معتقد است مردم هیچ استفاده‌ای از شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های خارجی نمی کنند. گوشی همراه که هم بخشی از زندگی روزمره ما است هیچ اهمیتی ندارد. اگر این‌گونه بررسی کنند بله هیچ مشکلی وجود ندارد. ولی واقعیت جلوی چشم گوشی‌های ما است!