استاندار گیلان در نشست وزیر صمت با مجمع نمایندگان:

از فرصت‌ها و مزیت‌های گیلان در مسیر اشتغال و تولید استفاده شود

  نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس با حضور استاندار و برخی از فعالان اقتصادی و به‌منظور بررسی و رسیدگی به مشکلات این استان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ نشست «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان و «اسدالله […]

 

نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس با حضور استاندار و برخی از فعالان اقتصادی و به‌منظور بررسی و رسیدگی به مشکلات این استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ نشست «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان و «اسدالله عباسی» استاندار این استان در محل ستاد وزارت صمت برگزار شد.

*از فرصت‌ها و مزیت‌های گیلان استفاده شود

نماینده عالی دولت در استان گیلان در این نشست گفت: باید از فرصت‌ها و مزیت‌های استان در مسیر ایجاد اشتغال و افزایش تولید استفاده شود.

اسداله عباسی با قدردانی از اهتمام وزیر صنعت، معدن و تجارت در رسیدگی به موضوعات اساسی بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری استان‌ها، اعلام کرد: باید از فرصت‌های موجود و مزیت‌های این استان، براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و راهبردهای دولت سیزدهم در مسیر ایجاد اشتغال و افزایش تولید در این استان استفاده کرد.

در این نشست «جبار کوچکی‌نژاد»، «سیدعلی آقازاده» و «محمدرضا احمدی‌سنگری» نمایندگان مردم رشت و خمام، حجت‌الاسلام «محمد صفری‌» نماینده مردم رودسر و املش، «احمد دنیامالی» نماینده مردم بندر انزلی، «سیدکاظم دلخوش اباتری» نماینده مردم صومعه‌سرا، «پرویز محمدنژاد» نماینده مردم لنگرود، «رسول فرخی‌» نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل، «مهرداد گودرزوند چگینی» نماینده مردم رودبار، «خلیل بهروزی‌فر» نماینده مردم فومن و شفت و «حسن محمدیاری» نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس یازدهم حضور داشتند و نقطه نظرات خود را بیان کردند.

همچنین «محمدمهدی برادران» معاون صنایع عمومی، «علیرضا شاه‌میرزایی» معاون تجارت و خدمات، «حسین فرهیدزاده» رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، «مهدی ضیغمی» رئیس سازمان توسعه تجارت، «فرشاد مقیمی» سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و«تیمور پورحیدری» مدیرکل صمت استان گیلان و جمعی از مدیران وزارت صمت و فعالان اقتصادی هم از حاضران در این نشست بودند.

اعضای مجمع نمایندگان و برخی فعالان اقتصادی هم ضمن بیان مشکلات و دغدغه‌ها، خواستار بررسی این مسائل توسط وزیر صمت و درنظر گرفتن راهکارهای لازم برای رفع آنها شدند.

در ادامه راهکارهایی هم برای توسعه فعالیت‌های تجاری و کشاورزی این استان توسط نمایندگان حاضر در نشست مطرح شد.

وزیر صمت هم برخی از مشکلات مطرح شده در جریان نشست را پیگیری و اعلام کرد که موارد مطرح شده دیگر را هم تا حصول راهکار و نتیجه منطقی پیگیری خواهد کرد.

*پیشرفت ۶۰ درصدی طرح‌های صنعتی استان گیلان

مدیرکل سازمان صمت استان گیلان گفت: طرح‌های استان گیلان به تفکیک پیشرفت فیزیکی در دولت سیزدهم، با سرمایه گذاریِ ۳۹ میلیارد و ۵۸۰ هزار و ۶۶۰ میلیون ریال با پیشرفت ۶۰ درصدی همراه بوده است.

تیمور پورحیدری در حاشیه نشست وزیر صمت با فعالان صنعتی استان گیلان افزود: در دولت سیزدهم برای طرح‌های استان گیلان به تفکیک پیشرفت فیزیکی که با همکاری استاندار و صنعتگران اتفاق افتاده، در مجموع ۷۴۰ جواز تاسیس صادر شده که با سرمایه گذاری ۳۹ میلیارد و ۵۸۰ هزار و ۶۶۰ میلیون ریال و با پیشرفت ۶۰ درصدی همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ۱۰۵ واحد صنعتی تعطیل احیا شده است گفت: اشتغال در این مجموعه‌هایی که جواز آن‌ها صادر شده، بیش از ۵ هزار و ۸۵۵ نفر بوده است.