• افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 17 - May - 2024
  • ساعت :
    در مراسم روز کارگر خانه کارگر مطرح شد؛

    اعتراض کارگران گیلان به وضعیت شغلی و عدم حضور مسئولين

    مراسم روز جهانی کارگر به همت خانه کارگر گیلان در مرکز اجتماعات کانون پرورش فکری استان برگزار شد. در این مراسم که با حضور اقشار مختلف کارگری برگزار شد برخی حاضران پلاکاردهایی برای حمایت از کارگران و لغو قراردادهای موقت و همچنین عدم استفاده از کارگران خارجی داشتند. علی رضا کاشفی رئیس شورای اسلامی کارگران […]

    مراسم روز جهانی کارگر به همت خانه کارگر گیلان در مرکز اجتماعات کانون پرورش فکری استان برگزار شد.

    در این مراسم که با حضور اقشار مختلف کارگری برگزار شد برخی حاضران پلاکاردهایی برای حمایت از کارگران و لغو قراردادهای موقت و همچنین عدم استفاده از کارگران خارجی داشتند.

    علی رضا کاشفی رئیس شورای اسلامی کارگران کارخانه پارس خزر در این نشست با گرامیداشت روز کارگر گفت: سالیان سال در مورد مشکلات مثل امنیت شغلی ما صحبت می‌شود که پیگیری لازم در این زمینه نمی‌شود و حتی کار بدتر می‌شود. وی افزود: ما به نحوه افزایش شغلی کارگران معترضیم که حتی به نرخ تورم رسمی هم توجه نمی‌شود.

    منتظری فعال کارگری و مدیر امور اداری پارس خزر هم در این مراسم ابراز داشت: بسیاری از مشکلات حوزه کارگری عدم اشراف به حوزه حقوقی است و باید در این زمینه به قانون تسلط بیشتری داشته باشیم. وی افزود: ما امروز در بسیاری از واحدها با مشکل جذب کارگر مواجه هستیم، زیرا نسل جدید دنبال ارزش افزوده در کار است و مثل سابق دنبال کار نمی‌گردد.

    حسن ایزدی دبیر خانه کارگر استان گیلان هم در این مراسم با گرامیداشت روز کارگر ابراز داشت: قانون کار یادگار امام است و مقام معظم رهبری هم همیشه بر حقوق کارگران تاکید دارند.

    ایزدی در ادامه گفت:هیچ وقت ندیدم که کارگران در این روز اینقدر مظلوم باشند. قبلا مجوز تجمع می دادند و اداره کار هم همراهی می کرد و همیشه راهپیمایی داشتیم. تجمع بزرگ در ورزشگاه داشتیم. امروز جایی جمع شدیم که هیچ مسئولی نیست.

    وی افزود: واحدهای بسیاری از ما را تاراج کردند و امروز گیلان ضعیفترین حقوق بازنشستگی را دارد.

    این فعال کارگری در مورد خصوصی‌سازی و واگذاری واحدهای تولیدی استان هم گفت:در مورد واگذاری پارس خزر و پارس شهاب کارگران را سهام دادند و کسی اخراج نشد و حالا توسعه پیدا کردند. بقیه کارخانجات منجر به بیکاری کارگران شدند و سیزده  نماینده گیلان هم کار خاصی نکردند.

    دبیر خانه کارگر گیلان خطاب به مسئولان  گفت:ای نمایندگان محترم مجلس و آقای استاندار که وزیر ما بودید خیلی از شما انتظار داشتیم. ما معتقدیم که باید قانون به صورت صحیح اجرا شود. خیلی از واحدهای ما شورای اسلامی ندارند و یا در طرح رتبه بندی نیستند و این ضعف شما است. وی همچنین گفت: عدم امنیت شغلی مورد تاکید رهبر انقلاب است و در این زمینه همیشه وضع بدتر می‌شود. همچنین با وجود اینکه خط فقر از نظر مراجع رسمی حدود نوزده میلیون تومان است شاهد حداقل حقوق بسیار پایین در استان هستیم و حتی حاضر نیستند به اندازه نرخ تورم حقوق‌ها افزایش پیدا کند.

    گفتنی است در این مراسم کارگران با اعتراض به غیبت مسئولین بارها اعتراض خود را نشان دادند. برخی از آن‌ها به عدم امنیت شغلی، حداقل حقوق پایین و عدم تمکین بیمه‌ها به پرداخت مطالبات  درمانی  معترض بودند.

    نوشته های مشابه

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    برو بالا