افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، از ابتدای امسال تاکنون، هزار گردشگر خارجی به استان سفر و از اماکن تفریحی، طبیعی و تاریخی گیلان دیدن کرده‌اند. ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به افزایش مسافران خارجی به گیلان اظهار کرد: از آغاز سفر‌های نوروزی تاکنون، […]

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، از ابتدای امسال تاکنون، هزار گردشگر خارجی به استان سفر و از اماکن تفریحی، طبیعی و تاریخی گیلان دیدن کرده‌اند.

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به افزایش مسافران خارجی به گیلان اظهار کرد: از آغاز سفر‌های نوروزی تاکنون، هزار گردشگر خارجی از کشور‌های مختلف به گیلان وارد شدند و از اماکن تفریحی، طبیعی و تاریخی استان دیدن کردند.
وی از افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: شهر‌های آستارا، رشت، لاهیجان، فومن و بندرانزلی به ترتیب بیشترین سفر گردشگران خارجی به استان را داشتند.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، تخت‌های واحد‌های اقامتی گیلان در طول سفر‌های نوروزی امسال ۱۰۰ درصد استفاده شد که این امر نشان دهنده استقبال مسافران داخلی و خارجی از سفر به گیلان است.
جهانی با بیان اینکه استان گیلان از حدود ۲ سال گذشته به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور قرار گرفته است، تصریح کرد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری، افزایش موزه‌های تخصصی، مرمت بنا‌های تاریخی و برگزاری جشنواره‌های مختلف در طول سال در افزایش سفر گردشگران به گیلان تاثیر بسزایی دارد.