انعقاد تفاهم‌نامه همکاری ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای و میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، استان گیلان گفت: جهت افزایش توانمندی‌های علمی، مهارتی و شایستگی‌های شغلی در اقشار مختلف جامعه تفاهم نامه همکاری فی مابین ادارات‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای و میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان منعقد شد.

گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان ولی جهانی 2 دی ماه 1402 در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان گیلان با اداره‌کل فنی ‌و حرفه ای با بیان اینکه هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه در جهت ارتقاء توانمندی‌‎های علمی، مهارتی و شایستگی‌های شغلی در  شاغلین و کارجویان حوزه صنایع‌دستی و ایجاد هم‌افزایی بین دستگاهی می‌باشد تصریح کرد: حمایت و توسعه اشتغال پایدار در استان با استفاده از ظرفیت‌های بخش‌دولتی و غیردولتی با هماهنگی و حمایت دستگاه‌های اجرایی استان از طریق ارائه خدمات آموزش های مهارتی فنی و حرف‌ ای و هدفمند سازی و تقاضا محوری آموزش‌های فنی و حرفه ای در راستای اجرای اسناد بالادستی از مهمترین اهداف این تفاهم‌نامه می‌باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی استان گیلان افزود: بهره‌مندی مستمر از ظرفیت‌های موجود در راستای ارائه خدمات آموزشی براساس استانداردهای آموزشی یک‌پارچه تخصصی (شاغلین) از دیگر اهداف تفاهم‌نامه یاد شده به‌شمار می‌رود.

ولی جهانی ادامه داد: تأکید بیشتر بر اهمیت آموزش‌های عملی برای افزایش سطح دانش فنی و مهارتی شاغلان و کارجویان در حوزه صنایع‌دستی با هدف توسعه کارآفرینی و ایجاد توسعه کسب ‌و‌کار نوآوران از طریق آموزش‌های متناسب با نیاز کارآفرینان نوپا در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

جهانی اضافه کرد: این تفاهم‌نامه به مدت 2 سال اعتبار دارد. امضا و اجرای چنین تفاهم‌نامه‌هایی باعث ارتقای توان و سواد هنرمندان و فعالان حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی می‌شود.