محمد رنجبر نیاول ،فرماندار سابق شهرستان املش:

انکار نقش کم نظیر زنان در پیوستگی و توسعه یافتگی شهرستان لنگرود ،یکی از غفلت های اساسی می باشد

محمد رنجبر نیاول ، فرماندار سابق و موفق شهرستان املش در گفتگو با خبرنگار ما در ارتباط با اهمیت نقش و حضور زنان در ساختارهای مختلف اجتماعی ،سیاسی،اقتصادی و فرهنگی اظهار داشت: نمی توان نقش نیمی از جمعیت جامعه را نادیده گرفت و یا برای ایفای نقش آفرینی زنان فهیم و فرهیخته محدودیت های غیر […]

محمد رنجبر نیاول ، فرماندار سابق و موفق شهرستان املش در گفتگو با خبرنگار ما در ارتباط با اهمیت نقش و حضور زنان در ساختارهای مختلف اجتماعی ،سیاسی،اقتصادی و فرهنگی اظهار داشت:

نمی توان نقش نیمی از جمعیت جامعه را نادیده گرفت و یا برای ایفای نقش آفرینی زنان فهیم و فرهیخته محدودیت های غیر قانونی ایجاد کرد.

وی افزود:

زنان به عنوان یکی از عناصر اصلی نیروی انسانی که از مؤلفه های اساسی توسعه ی پایدار محسوب می شوند و برای اینکه جامعه ای بتواند در روند پیشرفت و بعد توسعه یافتگی قرار بگیرد می بایست از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های نیروی انسانی به عنوان اساسی ترین محور توسعه ی پایدار بیشترین و بهترین بهره را ببرد.

وی خاطرنشان کرد:

باید به اهمیت حضور و تأثیر گذاری زنان برای بهره‌مندی جامعه از توانایی و دانایی‌ آنان در فرآیند پیشرفت و توسعه یافتگی پیش از پیش هم پرداخته شود و هم بصورت عملیاتی از توانمندی های بی نظیر زنان در تمام عرصه ها بیشترین استفاده صورت گیرد.

سرپرست اسبق فرمانداری شهرستان لنگرود در ادامه با اشاره به آسیب های عدم حضور زنان در عرصه های مختلف جامعه گفت:

عدم توجه به حضور هوشمندانه و نقش آفرینی زنان در جامعه ،عملا یک بال مهم توسعه و پیشرفت از ان جامعه سلب خواهد شد و جبران عقب ماندگی های مختلف بسیار دشوار و سخت خواهد شد و حرکت طبیعی جامعه را با آسیب های متنوع روبرو خواهد کرد.

محمد رنجبر نیاول ،در خاتمه با اشاره به تاثیر گذاری نقش زنان در استان گیلان و شهرستان لنگرود تأکید کرد:
در استان گیلان و بویژه شهرستان لنگرود زنان فرهیخته و فداکار آنقدر حضور و نقش آفرین بوده‌اند و خواهند بود تا پیشرفت و توسعه یافتگی با تمام مناسبات موجود در جامعه عجین شود.
بایستی حضور زنان فرهیخته ، فهیم و فداکار شهرستان لنگرود را در مناسبات اجتماعی ،اقتصادی،سیاسی و فرهنگی در رنگ تر از گذشته بشود تا جامعه از ظرفیت ها و پتانسیل های عظیم این قشر تأثیر گذار محروم نگردد.