اهتمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای ارتقاء مفاهیم تعلیم و تربیت در حوزه فرهنگ و هنر

به منظور ایجاد ساز و کار مناسب تربیتی و تشکیل دبیرخانه کارگروه تعلیم و تربیت در استان ، نماینده کارگروه تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی ، صبح روز یکشنبه 19 فروردین ماه 1403 به همراه مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان و تعداد دیگری از مسئولان استان با امیرحسین طاهری مدیرکل […]

به منظور ایجاد ساز و کار مناسب تربیتی و تشکیل دبیرخانه کارگروه تعلیم و تربیت در استان ، نماینده کارگروه تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی ، صبح روز یکشنبه 19 فروردین ماه 1403 به همراه مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان و تعداد دیگری از مسئولان استان با امیرحسین طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان دیدار نمودند .

امیر حسین طاهری در این دیدار ضمن اشاره به مفهوم ارشاد در رسالت ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و توجه به رشد فضایل اخلاقی و انسانی در حوزه فرهنگ و هنر ، اظهار نمود که تلاش می‌شود تا با جدیت و هدف گذاری مناسب نسبت به ارتقاء این مفهوم و نقش موثر رشد ، تعلیم و تربیت در حوزه فرهنگ و هنر گام برداریم .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت : تأسیس بسیاری از کارگروه ها یا دبیرخانه ها ممکن است باعث ایجاد دیوان سالاری جدید و افزایش موازی کاری در دستگاه ها شود که با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت نسل نو این امر می تواند ذیل شورای فرهنگ عمومی دیده شود .

دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان با اشاره به لزوم آسیب شناسی در خصوص موازی کاری های موجود در زمینه اجرای برنامه های تعلیم و تربیت محور افزود : با توجه به فرهنگ ها و خرده فرهنگ های متعدد در گیلان باید تلاش شود تا با توجه به نقش و کارکرد هر دستگاه جامعه آماری صحیح جهت سیاست گذاری متناسب ، تهیه شود .

 

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین فدایی نماینده کارگروه تعلیم و تربیت در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور نیز در سخنانی ، با توجه به ایجاد دبیرخانه این کارگروه در سطح ملی ، خواستار تدوین برش استانی این کارگروه و تشکیل اتاق بررسی وضعیت تربیتی استان شد .

حجت الاسلام و المسلمین فدایی ، تهیه اطلس ظرفیت ها ، مشخص نمودن اولویت ها ، مسائل و مشکلات و سپس طراحی برنامه بر اساس این اطلاعات را از اهم فعالیتهای این کارگروه عنوان نمود .