ایران، دست نتانیاهو را خواند

ایران با رفتار استراتژیک ، نباید در زمین نتانیاهو و تمام تندروها بازی کند

نقاط ضعف اسراییل ، وجود تندروهایی همچون نتانیاهو می باشد که با اعمال شان، خودشان را در جهان محکوم و منزوی می کنند

علی کریمی پاشاکی_ روزنامه نگار_بعد از حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق پایتخت سوریه، که اقدامی بر ضد مناسبات رایج دیپلماتیک در عرصه ی بین المللی می باشد، باعث ایجاد شکاف در میان متحدان اسرائیل در اروپا و حتی در میان هیات حاکمه آمریکا گردید و همچنین توسط بسیاری از کشورهای مختلف دنیا و فعالان صلح و مخالفان اقدامات تندروانه و نژادپرستانه و همچنین نسل کشی در غزه و کرانه ی باختری رود اردن، دولت نتانیاهو در نقاط مختلف دنیا محکوم شده است.
آنچه که در این رابطه حائز اهمیت است ، این است که رژیم اسرائیل و دولت تندرو نتانیاهو تمام تلاش و توطئه های خود را به کار بست تا بتواند ایران را به درون بازی و سناریو تدوین و طراحی شده ی خود بکشاند که خوشبختانه با تدابیر رهبران ایران ، نقشه های نتانیاهو تا به این لحظه نقش بر آب شده است.
اقدامات هوشمندانه ی ایران تاکنون فقط به انزوای رژیم اسرائیل منجر شده و بطوریکه حتی متحدان بین المللی این رژیم براحتی
نمی توانند از اقدامات تجاوزکارانه و کشتار مردم غزه و فلسطین و حتی با جنگ احتمالی با ایران حمایت نمایند.
اقدامات نتانیاهو ، حتی
اصلی ترین متحد شان یعنی آمریکا را نیز در میان افکار عمومی آمریکا و دنیا تحت فشار شدید قرار داده است.
بطوریکه نتانیاهو از طرف دولت آمریکا برای پذیرش آتش‌بس طولانی و بادوام در غزه تحت فشار قرار گرفته است که به احتمال زیاد ، این آتش بس را خواهد پذیرفت و این موضوع از نظر تندروهای اسرائیل ، یعنی شکست در مقابل فلسطینیان و افکار عمومی دنیا.

می توان ادعا که تنها فردی که موافق شروع و گسترش دامنه‌ی جنگ مستقیم با ایران است، نتانیاهو و جریان تندرو حزب حاکم می باشد.حتی براساس اخبار و اطلاعات غیر رسمی بخش عمده‌ای از ارتش و حاکمیت اسراییل و افکار عمومی اسراییل با این اقدام نتانیاهو موافقت کامل ندارند و این موضوع به چالش جدی برای رژیم اسرائیل تبدیل شده است.
در ارتباط با کشاندن ایران به جنگ مستقیم با اسرائیل ،نتانیاهو و تندروهای اسرائیل وعده پیروزی مطلق خود را به افکار عمومی اسراییل داده است، این موضوع با واقعیت های موجود و اقدامات هوشمندانه ی رهبران ایران ،حتی کارشناسان مسائل استراتژیک اسراییل را هم متعجب کرده است.
ایران در نگاه استراتژیک به موضوع کشاندنش به جنگ مستقیم با اسرائیل ،دست نتانیاهو را بخوبی خواند و چنین پاس گلی به او به احتمال زیاد نخواهد داد.
به نظر می رسد ،رهبران ایران با ‌دقت تمام صحنه ی بازی و تحولات منطقه را تحت‌نظر دارند و با کنترل و مواضع همه جانبه و منطقی، اجازه داده اند مناسبات و روابط بین امریکا و اسراییل همچنین کشور های اروپایی و اسراییل به شکل تازه‌ای و چالش های جدی بروز کند و خوشبختانه ایران با رفتار های حساب شده‌اش ،این فضای تازه را تاکنون به‌ هم نزده است .
علی ایحال ، به نظر می رسد ، اقدامات هوشمندانه و دقیق ایران باعث شده تا توپ منازعات و تشدید آن در زمین نتانیاهو و تندروهای اسرائیل و تمام تندروهای دنیا و منطقه باقی بماند و نتانیاهو نتوانست ایران را به بازی که خودش آنرا طراحی کرده بود، بکشاند.
ایران می تواند با این رفتارهای منطقی ، هوشمندانه و دقیق ، حتی در انتخابات آتی رژیم اسرائیل ، تندروها و نتانیاهو را از در دست گرفتن قدرت باز دارد و هم محافل بین المللی را با رفتارهای خود تحت تاثیر قرار دهد و بهانه را به برخی که مترصد اشتباه محاسباتی از تهران هستند تا جنگی تمام عیار را در منطقه با حضور بیگانگان دامن بزنند، بگیرد.
قطعاً رژیم اسرائیل نقاط ضعف فراوانی دارد و ایران می تواند بدون توسل به جنگ ، به رژیم اسرائیل ضربه های کاری بزند.