واعظ آشتیانی:

بازیکن خارجی باید از کشور ما تعریف کند نه اینکه بگوید اینترنت نداشتم!

 یکی از بازیکنان تیم ملی روسیه پس از سفر به تهران اعلام کرده است که در هتل محل اقامت خود از اینترنت بی بهره بوده و مانند وضعیت ده سال قبل روسیه ناچار به نشستن در راهرو هتل و استفاده از اینترنت شده است. امیررضا واعظ آشتیانی، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال، درباره اظهار نظر بازیکن […]

 یکی از بازیکنان تیم ملی روسیه پس از سفر به تهران اعلام کرده است که در هتل محل اقامت خود از اینترنت بی بهره بوده و مانند وضعیت ده سال قبل روسیه ناچار به نشستن در راهرو هتل و استفاده از اینترنت شده است.

امیررضا واعظ آشتیانی، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال، درباره اظهار نظر بازیکن روس مبنی بر عدم دسترسی به اینترنت در ایران به «انتخاب» گفت: وقتی ما بحث توریسم می‌کنیم چه توریسم پزشکی و فرهنگی و ورزشی که هر کدام یک متولی برای خود دارد، وقتی که می‌گوییم می‌خواهیم ارز آوری داشته باشیم و چقدر امکانات مناسب داریم و در عین حال می‌خواهیم این را نشان دهیم که هم مدیریت و امکانات و منابع داریم و برای توریسم‌های مختلف باید منطقی برخورد کنیم، دستگاه‌های مختلف باید مقدمات را فراهم کنند، چه توریسم ورزشی و بازیکن تا توریسم فرهنگی.

 

او افزود: ما جام جهانی را در قطر دیدیم که چه کار‌هایی انجام دادند. یعنی کشور میزبان باید شرایط لازم را برای بازیکن و بازدیدکننده‌ها فراهم کنند. نکته‌ای که وجود دارد این است که ما یک مسابقه دوستانه می‌خواهیم برگزار کنیم فدراسیون فوتبال باید زمینه‌های لازم را فراهم کند، اگر بناست این تیم در یک هتل خاص اسکان پیدا کنند باید با ارگان‌های مختلف پیگیری شود که در آن چند روزی که مهمان خارجی داریم شرایط به گونه‌ای باشد که میزبانی ما یک میزبانی خوب باشد، چون وقتی آن فرد به کشور خود باز می‌گردد از امکانات کشور ما تعریف کند نه اینکه بگوید اینترنت هم نداشتیم.

وی در ادامه نسبت به نقش فدراسیون فوتبال در این وضعیت افزود: این بازیکن‌ها باید سفیری از وضعیت ما در کشورشان باشند. بخش قابل توجه مشکل به فدراسیون فوتبال برمی گردد و فدراسیون است که باید امکانات لازم را فراهم می‌کرد و همه نیز می‌دانند که فدراسیون فوتبال بسیار ناتوان است و بر سنت‌های گذشته رفتار می‌کند. وضع فوتبال ما برگرفته از مدیریت نارکارآمد در فدراسیون است که ۱۳ سال ادامه دارد.

واعظ آشتیانی سپس درباره ضعف مدیریت در فدراسیون فوتبال اشاره کرد: یکی از چالش‌های جدی ما در فوتبال کشور مدیریت است یعنی ما امکانات و منابع و شرایط مناسب را برای بهتر شدن و توسعه یافتگی داریم، در برخی از بخش‌ها که به خوبی این کار انجام گرفته است شاهد پیشرفت‌هایی بوده ایم، اما در عین حال در برخی نقاط مانند فوتبال که من نیز گفته اند عده‌ای سرنوشت فوتبال کشور را گروگان گرفته اند و این یکی از چالش هاییست که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد. در این دوره از انتخابات فدراسیون، من به استناد اساسنامه فدراسیون گفتم که این انتخابات قانونی نبود و هنوز هم صورت جلسه آن امضا نشده است.

 

واعظ آشتیانی در پایان درباره نمونه‌های دیگر از نارضایتی بازیکنان خارجی از ایران گفت: شاید نمونه‌هایی بوده باشد، اما بروز و ظهور نداشته اند؛ در عین حال اجتناب ناپذیر است شاید انتظارات بازیکن با وضعیت ما هماهنگ نیست البته کمبود‌ها قطعا در کشور ما وجود دارد و امیدواریم این اتفاقات دیگر تکرار نشود.