برنامه ریزی و تلاش برای کاهش و رفع محرومیت از نقاط مختلف شهرستان های لاهیجان و سیاهکل از جمله برنامه ریزی های آقای رحمت دیانتی دیلمی ،در هم افزایی و همگرایی بیشتر با مسؤولان اجرایی شهرستان های لاهیجان و سیاهکل،استان و کشور می باشد

آقای رحمت دیانتی دیلمی،برای دفاع از منافع مردم شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

آرمان کریمی پاشاکی_ روزنامه نگار__شهرستان های لاهیجان و سیاهکل از جمله نقاط و شهرستان های مستعد و پر ظرفیت در تمام حوزه ها از جمله کشاورزی ( برنج_ ابریشم _ مرکبات_ چای و…)،صنایع کوچک،صنایع تبدیلی ،گردشگری و… می باشد.
ولی به لحاظ عملیاتی و برنامه ریزی و پیشرفت و توسعه یافتگی در پایین ترین سطح و در واقع با کد محرومیت بیشتر مناطق آنها در حال دست و پنجه نرم کردن هستند، بطوریکه در حوزه راه آسفالته و حوزه ی درمان و بهداشت و رفاه اجتماعی و اشتغال مولد و پایدار و تامین زندگی شرافتمندانه برای شهروندان و روستاوندان با چالش جدی مواجه است.

این در حالی است که توان ،ظرفیت و پتانسیل های موجود در شهرستان های لاهیجان و سیاهکل اگر دلسوزانه و با برنامه ریزی به طرف شرایط کار و عملیات تولید ثروت و اشتغال و ارزش افزوده هدایت شود نه تنها مشکلات شهرستان های لاهیجان و سیاهکل را کاهش می داد، بلکه با استفاده از پتانسیل اعتبارات ملی ، این دو شهرستان چه بسا به توسعه پایدار می رسید، چیزی که در تمام سنوات اخیر اعم از دور و نزدیک به آن کمترین توجهی نشده است و همین موضوع انباشتگی مطالبات به حق مردم شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل و محرومیت در بسیاری از حوزه ها را به ارث گذاشته است.

در برنامه ریزی های جناب آقای رحمت دیانتی دیلمی ،نگاه ویژه در ابعاد مختلف اقتصادی ،اجتماعی ،فرهنگی و… به شکل مبسوط و عملیاتی دیده شده است.
ایشان با اتکاء به تجارب ، داده های علمی ، عملیاتی و آمار و واقعیت های موجود در شهرستان های لاهیجان و سیاهکل و احصاء مشکلات در حوزه های مختلف در تمام نقاط این دو شهرستان و با اعتقاد به حقوق تمام مردم شهرستان چه روستایی و چه شهری با میزان و معیار عقب ماندگی شان برنامه های عملیاتی خواهد داشت.

حال در صورت اعتماد مردم شریف شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل در انتخابات مجلس دوازدهم به ایشان ،این تجربه ی خوب و ماندگار برای شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل خواهد ماند که اگر نماینده‌ی مجلس بخواهد برای مردم حوزه ی انتخابیه اش کار بکند و آنان را واقعاً ولی نعمتان خود بداند،چه کارها که می تواند انجام دهد.

یکی از اولویت های برنامه های جناب آقای رحمت دیانتی دیلمی،هم افزایی و همگرایی و تلاش مضاعف با مسؤولان اجرایی در شهرستانهای لاهیجان، و سیاهکل ،استان و کشور برای کم کردن فاصله ی عقب ماندگی این دو شهرستان از دیگر شهرستان های برخوردار استان گیلان است.