رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان مطرح کرد؛

بسیج سازندگی در خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی کند/اهدای ۵۰ واحد مسکونی به مددجویان در هفته بسیج سازندگی/ تامین آب شرب ۱۷۱ روستا در کمتر از دوسال

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به فعالیت بسیج سازندگی در حوزه ساخت مسکن مددجویی خاطرنشان کرد:در این راستا تاکنون ساخت ۲ هزار واحد مسکن به اتمام رسیده ، ۷۵۰ واحد نیز هم اکنون با هزینه کرد ۲۲۵ میلیارد تومان با همکاری بسیج سازندگی و کمیته امداد در دست ساخت است که […]

 

سرهنگ‌ احمد ابراهیمی رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج سازندگی (۱۴ الی ۲۱) اردیبهشت اظهار کرد:طی اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۹ پس از ادغام جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی با ابتکار ویژه رهبر فرزانه انقلاب ، سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس جهت ارایه خدمات به مردم تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در اوایل تاسیس ، این سازمان اقدام به پرکردن اوقات فراغت جوانان بخصوص دانش آموزان و دانشجویان در قالب اردوهای جهادی می کرد ، خاطرنشان کرد: در ادامه سازمان بسیج سازندگی سازماندهی شد گروه های جهادی شناسنامه دار ، ثبت و دسته بندی شدند و هم اکنون در بسیج سازندگی تمام اقشار گروه های خود را فراخور ماموریت های خود دارند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان ، تعداد گروه های جهادی در سطح استان را ۳۵۰۰ گروه عنوان کرد و گفت:از این تعداد ۲۷۰۰ گروه جهادی ، گروه های پایگاه محور هستند و هر پایگاه یک حوزه جهادی است که برای مقابله با هر بحرانی در سطح استان و کشور آمادگی دارند.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی از هیچ تلاشی جهت خدمت به مردم دریغ نمی کند، تصریح کرد: نگاه گروه های جهادی ارایه خدمات به همه جامعه و کل کشور است و فعالیت هایشان در راستای رفع محرومیت از مناطق روستایی و کم برخوردار است .

سرهنگ ابراهیمی با بیان اینکه امسال سالروز بسیج سازندگی به هفته بسیج سازندگی (۱۴ الی ۲۱ اردیبهشت) تبدیل شده است ، گفت:برنامه های اجرایی هفته بسیج سازندگی از ۱۴ الی ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری با عنوان رزمایش جهادگران و شعار “همه با هم بسیج خدمات رسانی ” ادامه دارد و در جای جای استان خدمات ارایه می دهند.

وی با اشاره به فعالیت بسیج سازندگی در حوزه ساخت مسکن مددجویی عنوان کرد:در این راستا تاکنون ساخت ۲ هزار واحد مسکن به اتمام رسیده ، ۷۵۰ واحد مسکن نیز هم اکنون با هزینه کرد ۲۲۵ میلیارد تومان با همکاری بسیج سازندگی و کمیته امداد در دست ساخت است که ۵۰ واحد در هفته بسیج سازندگی به مددجویان اهدا می شود.

وی گفت:آسفالت راه های روستایی و بین مزارع نیز از دیگر اقدامات مثبت بسیج سازندگی استان در روستاها است و طی یکسال اخیر آسفالت ۵۳ کیلومتر راه روستایی با ۹۱ میلیارد تومان هزینه کرد انجام گرفته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد:در حوزه های آبخیزداری و کشاورزی نیز ، ۱۷ پروژه بالع بر ۴ میلیارد تومان که از محل توان گروه های جهادی و خیرین بوده به اتمام رسیده است.

وی ساماندهی یادمان شهدا دانشگاه پیام نور رشت، پارک ملت ، دانشکده شهید چمران رشت را از دیگر اقدامات بسبج سازندگی استان بیان کرد و افزود:در پروژه های کوچک نیز بالغ بر یکصد میلیارد تومان خدمات ارایه شده است.

گیلان پربارش ترین استان کشور و کم برخوردارترین استان فاقد آب شرب

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان پربارش ترین استان کشور و کم برخوردارترین استان فاقد آب شرب در حوزه روستاها است ، خاطرنشان کرد:ورود بسیج سازندگی جهت آبرسانی به روستاها از بهمن ۱۴۰۰ مصوب و از تیرماه ۱۴۰۱ شروع شد.

وی ادامه داد: در حوزه آبرسانی ( آب شرب) به روستاها ؛ برای ۷۱۱ روستا ، قرارگاه خاتم الانبیا سپاه به عنوان معین در شرق گیلان و بسیج سازندگی سپاه به عنوان معین غرب گیلان ورود کرده اند و در فاز اول روستاهایی در شهرستان های آستارا ، تالش ، رشت ، سیاهکل ، رودبار و خمام به بسیج سازندگی واگذار شد.

آبرسانی ۳۷۰ روستا در تعهد بسیج سازندگی گیلان

سرهنگ ابراهیمی با بیان اینکه تعهد بسیج سازندگی برای آبرسانی به روستاها ، ۳۷۰ روستا است، خاطرنشان کرد:طی ۱۵ ماه کار اجرایی تامین آب شرب ۱۷۱ روستا انجام شده است.

وی یادآور شد: بسیج سازندگی در خصوص حفر چاه جهت تامین آب شرب روستاها نیز از ۲۶ حفر چاهی که در تعهد داشت ۱۰ مورد را به اتمام رسانده است.

سرهنگ ابراهیمی با بیان اینکه در حوزه آبرسانی تاکنون بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است ، خاطرنشان کرد:توزیع بیش از ۲۰۲ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۶ میلیارد تومان ، ذبح ۱۴۵۶ راس گوسفند و توزیع گوشت در بین نیازمندان ، اهدای بسته های یلدایی به مناسبت شب یلدا توسط گروه های جهادی ، اهدای ۸۰۰ سری جهیزیه به زوج های جوان طی یکسال گذشته و ۸۰ سری جهیزیه طی هفته بسیج سازندگی سال جاری از اقدامات بسیج سازندگی استان است.

سرهنگ ابراهیمی گفت:صندوق های اشتغالزایی محلی نیز توسط گروه های جهادی بسیج سازندگی تشکیل شده ، ۱۴۲۶ صندوق در سطح استان فعال است و در حوزه های ایجاد اشتغال ، درمان ، اهدای جهیزیه و … خدمات ارایه می دهند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان با بیان اینکه درحوزه اشتغال طی سال گذشته ۱۱۵۰ فقره وام اشتغال انفرادی و کارفرمایی اعطا شده است ، تصریح کرد: ۲۵۶۰ فرصت شغلی نیز ایجاد شده و بالغ بر ۲۶۰ میلیارد تومان معرفی به بانک ها جهت دریافت تسهیلات صورت گرفته است.