تاکنون هیچ بیماری ناشی از پشه آئدس در استان شناسایی نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تاکنون هیچ بیماری ناشی از پشه آئدس در استان شناسایی نشده و تلاش‌ها برای مقابله با این پشه ادامه دارد. به نقل از خبرگزاری موج گیلان، محمد تقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سفر به شهرستان املش گفت: نخستین صید پشه آئدس در گیلان ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ در انزلی […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تاکنون هیچ بیماری ناشی از پشه آئدس در استان شناسایی نشده و تلاش‌ها برای مقابله با این پشه ادامه دارد.

به نقل از خبرگزاری موج گیلان، محمد تقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سفر به شهرستان املش گفت: نخستین صید پشه آئدس در گیلان ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ در انزلی و رشت بود که پس از صید این پشه اقدامات پیشگیرانه برای نابودی این حشره خطرناک در حال اجراست.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد شورای تامین و سلامت در استان افزود: درحال حاضر هیج ناقل بیماری و یا بیمار ناشی از گزش این پشه در گیلان نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تقسیم وظایف بین دستگاه‌های مربوطه انجام شده گفت:پشه آئدس روز گز هست وباید برای پیشگیری از بیماری‌های احتمالی ناشی از نیش این پشه فاضلاب‌ها، زباله‌ها و آب‌های راکد بدرستی ساماندهی ومدیریت شوند.

دکتر محمد تقی آشوبی با اشاره به اینکه این پشه‌ها تا شعاع، متری۵۰۰ قدرت پرواز دارند، تصریح کرد: عملیات مه پاشی شهرستان‌های بندر انزلی و رشت انجام شده ونیرو‌های مردمی، سپاه، بسیج، شهرداری‌ها و جهاد کشاورزی همه به میدان آمدند تا با بهسازی محیط ورفع آلودگی‌ها از بیمار‌های احتمالی پیشگیری کنند.