حسن خمینی: منشا مشروعیت حکومت رای ملت است/ ولایت مطلقه فقیه نمی‌تواند قانون اساسی را تعطیل کند/ مطلقه بودن ولایت فقیه نسبت به احکام اولیه شرع است نه قانون اساسی

پایگاه خبری و تحلیلی گیلان بهتر نوین به نقل از آگاهی نو_حسن خمینی در گفتگویی که اخیرا با محمد قوچانی، مدیرمسئول آگاهی نو انجام داده، درباره تأکید بنیانگذار جمهوری اسلامی، در مصاحبه‌های خود، در پاریس بر جمهوریت گفته است: “واقعیت این است که اگر هر کس آن مقطع زمانی را رصد کند، هرچه امام می‌گفتند […]

پایگاه خبری و تحلیلی گیلان بهتر نوین به نقل از آگاهی نو_حسن خمینی در گفتگویی که اخیرا با محمد قوچانی، مدیرمسئول آگاهی نو انجام داده، درباره تأکید بنیانگذار جمهوری اسلامی، در مصاحبه‌های خود، در پاریس بر جمهوریت گفته است:

“واقعیت این است که اگر هر کس آن مقطع زمانی را رصد کند، هرچه امام می‌گفتند مردم قبول می‌کردند. حداکثر ۹۸ درصد رأی آری به جمهوری اسلامی می‌شد ۹۷ درصد. یعنی اگر امام همان موقع می‌گفتند خلافت اسلامی، همه می‌گفتند همان درست است”

قید «اطلاق» برای ولایت فقیه بعد از انقلاب ایجاد شد که آن هم به خاطر موانع پیدایش حکومت است. قید اطلاق، قید مترقی ولایت فقیه است.

ولایت فقیه نسبت به احکام اولیه اسلام مطلق است، نه نسبت به قانون اساسی. به نسبت احکام اولیه یعنی فقیه اگر فردا صبح احساس کرد که به نفع جامعه اسلامی است که این مسجد را خراب کند، می‌تواند این کار را انجام بدهد، ولی برخی نسبت به سایر بندهای قانون اساسی این را بیان می‌کنند.