حضور دکتر آشوبی در مجتمع دانشگاهی سایت لاکان/ بازدید سرپرست دانشگاه از دانشکده داروسازی تا توصیه به اساتید جهت فتح مرزهای دانش و تولید محصول

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بازدیدی از دانشکده‌های داروسازی و دندانپزشکی در مجتمع دانشگاهی لاکان رشت، ضمن بررسی آخرین وضعیت آموزشی و اداری آن‌ها در توصیه‌‌ای به اعضای هیئت علمی، خواستار فتح مرزهای دانش و هدایت پژوهش‌ها در جهت تولید محصول شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)، دکتر محمدتقی آشوبی-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی امروز با همراهی دکتر کورش دلپسند- سرپرست دانشکده داروسازی از بخش‌های آموزشی، اداری و پشتیبانی دانشکده داروسازی بازدید کرد.
دکتر آشوبی در یکی از کلاس‌های آموزشی دانشکده داروسازی حضور یافت و از نزدیک کمیت و کیفیت آموزشی را مورد بررسی قرار داد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین در نشستی با هیئت رئیسه و تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشکده داروسازی، آخرین وضعیت آموزشی، پژوهشی، مدیریتی، مالی، اداری و نیروی انسانی را مورد بررسی و پایش قرار داد.
دکتر آشوبی با اشاره به توانمندی اعضای هیئت علمی در دانشکده داروسازی، گفت: تمام پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های اعضای هیئت علمی باید منجر به تولید محصول فناورانه و خلاقانه شود.
وی با اشاره به تحمیل هزینه‌های هنگفت حوزه آموزش به ویژه در تنوع تخصص‌های علوم پزشکی گیلان، گفت: کمبود سرم، معضلات زیست محیطی، فقدان برخی از داروهای خاص باید با همت دانشمندان و اعضای هیئت علمی موجود در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حل و برای مردم فراهم شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به توجه دولت در زمینه طب سنتی و داروهای گیاهی، خاطرنشان کرد: اقلیم گیلان، ظرفیت بسیار خوبی در جهت پرورش و فرآوری دارو‌ها با پایه گیاهی دارد و باید در دوره کنونی تقویت شود.
دکتر آشوبی، دانشکده داروسازی را فرصتی ارزشمند در جذب دانشجوی خارجی دانست و گفت: علاوه بر توسعه خدمات آموزش بین‌المللی، می‌توان زمینه را برای صادرات دانش و فناوری، تولید ایرانی و فرهنگ فاخر ایرانی را در دانشکده داروسازی شاهد بود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین در حوزه ریاست دانشکده دندانپزشکی رشت نیز حضور یافت و برخی از مشکلات و معضلات آموزشی، پشتیبانی و اداری دانشکده را با حضور دکتر طائفه دولّو- رئیس دانشکده و اعضای هیئت رئیسه مورد بررسی قرار داد.