خوش یُمنی VAR برای استقلال در مقابل پرسپولیس/ گل تساوی با اعلام پنالتی در دقیقه 7+90

دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال در دیداری معوقه از هفته پنجم لیگ برتر با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

شهرآورد 102 پایتخت بین تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال با چهار دقیقه تأخیر از ساعت 16:19 امروز (پنج‌شنبه 23 آذر) در ورزشگاه آزادی آغاز شد و با تساوی یک – یک خاتمه یافت.

  امید عالیشاه در دقیقه 77 برای پرسپولیس و یامگا هم در دقیقه 7+90 از روی نقطه پنالتی گل تساوی را به ثمر رساند. کمک داور ویدیویی که برای اولین بار در لیگ ایران مورد استفاده قرار گرفت، برای استقلال خوش یمن بود چرا که موعود بنیادی‌فر داور بازی بعد از بازبینی صحنه برای آبی‌پوشان پنالتی گرفت و گل تساوی شادی را به اردوگاه آنان بازگرداند.

در شبکه های اجتماعی هواداران پرسپولیس به ‌آبی ها طعنه می‌زنند به لطف کمک داور ویدیویی از شکست گریختید و استقلالی‌ها این فناوری را در خدمت احقاق حق خود می دانند که تا کنون دریغ شده بود.

سیدحسین حسینی، آرمین سهرابیان، روزبه چشمی، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، امید حامدی‌فر، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، مهرداد محمدی، کوین یامگا و گوستاوو بلانکو

سرمربی: جواد نکونام

ترکیب پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی، میلاد سرلک، سروش رفیعی، مهدی ترابی، سعید صادقی و شهاب زاهدی

سرمربی: یحیی گل‌محمدی


دقیقه 7+90

بیرانوند نتوانست جهت پنالتی کوین یامگا را تشخیص دهد و مدافع استقلال گل تساوی را برای تیمش به ثمر رساند.


دقیقه 2+90

 آرش رضاوند پا به توپ وارد محوطه جریمه پرسپولیس شد و پس از برخورد با علی نعمتی روی زمین افتاد. VAR مجدداً به کمک موعود بنیادی‌فر آمد و داور مجدداً صحنه را دید که این بار نقطه پنالتی را نشان داد.


دقیقه 90

ارسال صالح حردانی به‌روی محوطه جریمه پرسپولیس، با ضربه سر رمضانی همراه بود. توپ در ادامه به گوستاوو بلانکو رسید که کمک داور، پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد.


دقیقه 83

پیمان بابایی پس از دریافت پاس رضاوند در محوطه جریمه پرسپولیس، برخوردی با علی نعمتی داشت و روی زمین افتاد که این صحنه توسط کمک داور ویدیویی بازبینی شد. بنیادی‌فر در ادامه، صحنه برخورد را به کمک دوربین VAR تماشا کرد و نظری بر اعلام ضربه پنالتی نداشت.


دقیقه 80

شوت عالیشاه خطرناک از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت


دقیقه 77

پاس هوایی عجیب آرمین سهرابیان به سید حسین حسینی، با دفع ناقص دروازه‌بان استقلال همراه بود. عالیشاه در ادامه صاحب توپ شد و دروازه استقلال را هدف گرفت که توپ به تور دروازه رسید و گل اول پرسپولیس ثبت شد.


دقیقه 60

ضربه سر گوستاوو روی کرنر ارسالی مهدی‌پور، قدرت لازم را برای گشودن دروازه پرسپولیس نداشت و بیرانوند به‌راحتی توانست توپ را مهار کند.


دقیقه 54

سعید صادقی به دلیل ضربه به توپ پس از دمیدن داور در سوت، سومین اخطاری مسابقه لقب گرفت.


دقیقه 53

روزبه چشمی روی شهاب زاهدی خطا کرد و داور مسابقه به او کارت زرد نشان داد تا دو بازیکن استقلال در فاصله‌ای کوتاه از بنیادی‌فر اخطار گرفته باشند.


دقیقه 50

امید حامدی‌فر هافبک استقلال به دلیل خطا روی مهدی ترابی، با کارت زرد جریمه شد و اولین اخطاری دربی 102 بود.


دقیقه 47: ارسال زمینی کوین یامگا به محوطه جریمه پرسپولیس نصیب مهرداد محمدی شد. محمدی پس از یک برگشت، دروازه بیرانوند را هدف گرفت که این ضربه دقت لازم را نداشت و توپ از کنار دروازه خارج شد.

نیمه دوم:


دقیقه 2+45

 ارسال نه چندان خوب مهرداد محمدی با ضربه سر آرام یامگا همراه بود. در شرایطی که به نظر می‌رسید بیرانوند کار سختی برای گرفتن توپ نداشته باشد، توپ از دستان دروازه‌بان پرسپولیس خارج و کنعانی‌زادگان در مقابل دروازه پرسپولیس موفق به دفع توپ شد.


دقیقه 43 

مهدی مهدی‌پور در میان غفلت مدافعان پرسپولیس با پاسی هوایی توانست توپ را به بلانکو برساند. مهاجم آرژانتینی موفق به مهار کامل توپ نشد و این موقعیت با اقدام مدافعان پرسپولیس، راهی به دروازه سرخپوشان نیافت.


دقیقه 40

ارسال کوین یامگا روی دروازه پرسپولیس فاصله چندانی با گوستاوو بلانکو نداشت که وی پس از برخورد با محمد حسین کنعانی‌زادگان روی زمین افتاد. استقلالی‌ها مجدداً اعتقاد به خطای پنالتی داشتند که داور تصمیم به ادامه بازی گرفت.


دقیقه 37

 مهدی ترابی در محوطه جریمه پرسپولیس زیر توپ زد تا آن را دفع کند که استقلالی‌ها معتقد بودند توپ به دست ترابی خورده اما VAR این صحنه را هم رد کرد.

https://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/DJdiZ/vt/frame

دقیقه 27

حسینی با خروج به موقع از دروازه ارسال خطرناک اسماعیلی‌فر را با مشت دفع کرد.


دقیقه 20

شوت بی‌دقت سروش رفیعی با اختلاف زیاد از بالای دروازه استقلال بیرون رفت.


دقیقه 16

شهاب زاهدی موفق شد توپ را وارد دروازه استقلال کند اما پیش از آن علیرضا ایلدروم با بلند بردن پرچم خود خطای مهاجم پرسپولیس را اعلام کرده بود


دقیقه 11

موعود بنیادی‌فر برای بررسی صحنه برخورد آرمین سهرابیان با شهاب زاهدی به سمت VAR رفت که پس از این اقدام تشخیص داد مدافع استقلال پیش از برخورد با مهاجم پرسپولیس سُر خورده بود.

https://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/YVNRx/vt/frame

دقیقه 8

ارسال مهدی ترابی از سمت راست با ضربه سر نعمتی همراه شد که سید حسین حسینی با یک واکنش خوب این توپ را دفع کرد. در ریباند خود نعمتی به موقعیت رسید اما سهرابیان و حسینی با همکاری هم این توپ را به کرنر فرستادند.


دقیقه 4

ارسال ضربه ایستگاهی مهدی‌پور از سمت راست با سابیدن توپ توسط سهرابیان موقعیتی خطرناک روی دروازه بیرانوند ایجاد کرد اما کمک داور اول بازی این صحنه را آفساید اعلام کرد.


دقیقه 3

درگیری آرمین سهرابیان با علی نعمتی سبب شد بنیادی‌فر برای لحظاتی بازی را به وقفه اندازد.