در انتخابات مجلس دوازدهم در شهرستان های رودسر و املش عملاً در نبود تفکرات سیاسی دیگر ، فقط اصولگرایان با هم رقابت می کنند

(محمد صفری _ نظر علی علیزاده _ محمد باقر باقرزاده بعنوان نفرات شاخص اصولگرایان در رودسر و املش)

(محمد صفری _ نظر علی علیزاده _ محمد باقر باقرزاده بعنوان نفرات شاخص اصولگرایان در رودسر و املش)

عدم حضور اسدالله عباسی ،استاندار فعلی گیلان  و محمد مهدی رهبری املشی در این دوره ، به نظر می رسد محمد صفری، نماینده ی کنونی با وجود سردار نظر علی علیزاده و محمد باقر باقرزاده،رئیس پیشین صدا و سیما ی مرکز گیلان دوره ی سختی را برای انتخاب شدن در پیش خواهد داشت.
چون هم سردار علیزاده از پایگاه رأی خوبی بین اصولگرایان برخوردار و هم محمدباقر باقرزاده بنا به شنیده‌های غیر موثق از حمایت پایگاه رأی دکتر عباسی ،استاندار کنونی گیلان برخوردار است و این شرایط می تواند چالش های جدی باشند تا دوباره محمد صفری نتواند نماینده‌ی مردم املش و رودسر باقی بماند.

در ضمن شرایط نامناسب موجود در زندگی مردم و انتقادات از وضع موجود و عملکرد دولت سیزدهم بیشتر به سمت محمد صفری نماینده ی فعلی و سردار نظرعلی علیزاده بعنوان یکی از مهمترین حامیان دولت فعلی قرار دارد. حضور وی در دوره گذشته و انتقادات تندش از عباسی  از عوامل اصلی پیروزی محمد صفری محسوب می‌شد ولی در این دوره، علیزاده و صفری در افکار عمومی به عنوان حامیان دولت سیزدهم و وضع موجود بیشترین ریزش آراء در بین مردم رودسر و املش خواهند داشت.
در این میان بغیر از نامزدهای معروف فوق الاشاره ،محمد علیجانی_فرزاد دلارام _ رضا جهانی و منصور سعادت نژاد و….در این انتخابات در صورت تأیید صلاحیت حضور خواهند داشت.
با وجود این که ۷۱ نفر ثبت نام کردند و رکورد داوطلبان در استان از منظر میانگین رقابت برای یک صندلی مجلس شکسته شده است، اما در این میان  گزینه‌های مطرح از تفکر های سیاسی دیگر از جمله اصلاح طلبان حضور ندارند و این می تواند نرخ مشارکت را پایین آورد.