رییس کل دادگستری گیلان

دستگاه‌های دولتی نباید در مسیر انتخابات به نفع اشخاص خاصی تبلیغ کنند

ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی به ریاست حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری گیلان برگزار شد.

رییس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه انتخابات یک امر سیاسی و توام با هیجان است اظهار داشت: قطعا مشکلاتی که پیوست هر کار سیاسی است در انتخابات هم وجود دارد.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص دعوت مردم به مشارکت در انتخابات آتی گفت: همه ما وظیفه داریم در راستای تحقق فرمایشات ایشان تلاش نماییم.

رئیس شورای قضایی استان رویکرد ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی را رویکردی پیشگیرانه دانست و افزود: پیشگیری همواره امری مطلوب، کم هزینه و پر کابرد است و باید مصوبات این ستاد با قوت پیگیری شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: باید آسیب ها و تهدید ها در دوره های قبلی انتخابات و همچنین راهکارهای برون رفت از این آسیب ها شناسایی و بیان شود تا در موارد مشابه از این تجربیات استفاده نماییم.

این مقام ارشد قضایی با بیان اینکه باید به اشخاص حقیقی و حقوقی در صورت تخلف، تذکرات لازم داده شود گفت: دستگاه های دولتی نباید در مسیر انتخابات به نفع اشخاص خاصی تبلیغ کنند و در صورت مشاهده چنین مواردی باید تذکرات و تعهدات لازم از آن ها گرفته شود.

وی همچنین اذعان داشت: همه سازمان ها باید اخبار و اطلاعات خود را به این ستاد ارسال کنند و همچنین گزارش عملکرد کاملی از شورای های پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در شهرستان ها به مرکز ارایه گردد.

رییس کل دادگستری گیلان با توصیه بر حفظ شور انتخاباتی در استان اظهار داشت: امید که شاهد انتخابات پرشور و رضایت بخشی در کشور باشیم.