برای تداوم آرامش و ثبات لطفاً تغییرات مدیریتی پشت سرهم را در منطقه ی آزاد انزلی متوقف کنید

دکتر نیازی ،می تواند منشأء اثرات مهم و همگرایی بیشتر در منطقه ی آزاد انزلی باشد

علی کریمی پاشاکی_ روزنامه نگار__منطقه ی آزاد تجاری_صنعتی انزلی در آینده‌ای خیلی نزدیک با تکمیل زیر ساخت های مهم حمل و نقل ریلی و اتصال آن به راه آهن سراسری کشور ،به یکی از تاثیرگذارترین مناطق آزاد کشور و به بلوک اقتصادی مهمی در سطح ملی و بین‌المللی بیش از گذشته تبدیل خواهد شد. این […]

علی کریمی پاشاکی_ روزنامه نگار__منطقه ی آزاد تجاری_صنعتی انزلی در آینده‌ای خیلی نزدیک با تکمیل زیر ساخت های مهم حمل و نقل ریلی و اتصال آن به راه آهن سراسری کشور ،به یکی از تاثیرگذارترین مناطق آزاد کشور و به بلوک اقتصادی مهمی در سطح ملی و بین‌المللی بیش از گذشته تبدیل خواهد شد.

این بنگاه بزرگ و تاثیرگذار اقتصادی براساس ماموریت های متنوع و مختلفی که براساس قانون برعهده دارد،در زمینه ی ایجاد بسترهای لازم جهت جذب و جلب سرمایه گذاری و سرمایه پذیری داخلی و خارجی ،صادرات و واردات و گسترش شهرکهای صنعتی و تولیدات لوازم و کالاهای مدرن و پیشرفته و صد البته رقابتی تاکنون با توجه به شرایط موجود بخوبی ایفای نقش کرده است و در ادامه با توجه به گسترش فعالیت‌های اقتصادی و تجاری می تواند بیش از پیش اقتصاد ملی را برای غلبه بر بسیاری از مشکلات مختلف و متنوع، به شکل فوق العاده یاریگر باشد.

دامنه ی صعودی تمام فعالیتهای اقتصادی و تجاری و سرمایه گذاری و سرمایه پذیری تاکنون با وجود تمام مشکلات بین المللی اقتصاد ایران، می تواند منطقه آزاد انزلی را به محور اصلی اقتصاد بین‌الملل با محوریت شرق دور شرق نزدیک و آسیای میانه و اوراسیا و شمال و مرکز اروپا و شاهراه اصلی ارتباطی با دریاهای آزاد جنوب و اقیانوس هند و اقیانوس آرام تبدیل کند.

تغییرات ممتد و زود هنگام مدیریتی ،پاشنه آشیل عملکرد منطقه ی آزاد انزلی/ در شرایط کنونی دکتر نیازی ،بهترین گزینه می باشد

 

در این ارتباط ضرورت دارد تا تغییرات مدیریتی عادی در هر مجموعه ایی را امری درون سازمانی و عادی برای ارتقاء کیفیت عملکردهای آن سازمان و یا مجموعه ارزیابی کنیم و برای اعتلای کیفی آن بکوشیم و همچنین روند رسیدن به اهداف و هدف گذاری ها و چشم انداز های کلان اقتصادی را منوط به بودن و یا نبودن شخص و یا اشخاص خاص ندانیم و صرفاً به منافع ملی و منافع برخورداری از اقتصاد بین‌الملل بیندیشیم و خدای ناکرده گرفتار هیجانات و رفتارهای سیاسی و ضد اقتصادی در قبال یک بنگاه مهم اقتصادی نشویم.
خوشبختانه در دوره هایی به علت ثبات مدیریتی این اتفاق خوب در ارتباط با منطقه آزاد انزلی عملاً بوقوع پیوسته است و اثبات شده که با تغییرات مدیریتی منطقی و نه هیجانی و سیاسی ،سیاست گذاری های اقتصادی و تجاری و برنامه‌ریزی های کاری در این سازمان نه تنها دچار وقفه و ناهماهنگی نشده بلکه شاهد روند خوبی در برخی دوره ها بودیم.
پس از پایان ماموریت کوتاه مدت جناب آقای دکتر فرهادی در منطقه ی آزاد انزلی که انصافاً از مدیران کار کشته و قوی بودند ،
هم‌اکنون با رفتن ایشان ، جناب آقای دکتر نیازی که عضو موظف هیات مدیره سازمان منطقه ی آزاد انزلی بودند، مانند گذشته با تلاش کارکنان زحمتکش و هیات مدیره و سرپرست جدید سازمان منطقه ی آزاد انزلی ( دکتر نیازی) کوچکترین وقفه ای در فعالیتها و برنامه های در دست اقدام در هیچ حوزه ای نه تنها بوجود نیامده است،بلکه جناب آقای دکتر نیازی با تیم مدیریتی همراهش از اولین ساعات بر عهده گرفتن مسئولیت خطیر سرپرستی سازمان منطقه ی آزاد انزلی ،برنامه هاو اهداف را با وسواس بیش از پیش در حال پی گیری می باشند تا این بنگاه عظیم اقتصادی به ثمردهی و اثرگذاری مثبت خود بر اقتصاد ملی،محلی و منطقه ای با شدت و تقویت همگرایی و هم افزایی ها ادامه دهد.

به نظر کارشناسان،دکتر نیازی،سرپرست جدید سازمان منطقه ی آزاد انزلی که از نیروهای بومی استان گیلان و دارای اخلاق نیکو و با آستانه ی تحمل بالا ی فعالیت در این منطقه و عضویت در هیأت مدیره آن را در کارنامه ی دارد ،باتوجه به اشراف کامل به تمام امور و صد البته با همراهی مقامات کشوری و استانی و هیات مدیره و کارکنان منطقه ی آزاد انزلی،می تواند به خوبی سازمان را برای رسیدن به اهداف و برنامه ریزی هایش مدیریت نماید.
نکته مهم در ارتباط با تغییرات جدید ،حمایت بخش خصوصی و فعالان اقتصادی و تجاری و سرمایه گذاران از آن است که باید به فال نیک گرفته شود.
در خاتمه این قلم متذکر می شود، سیاست بازان منفعت طلب و رانت جویی که خود و اعمال ناپسند شان را می خواهند به دیگران منصب کنند بدانند که با برخی اعمال سیاست بازانه ی خود هم به سیستم ضربه می زنند و هم یک بنگاه بزرگ و اثرگذار اقتصادی همچون منطقه ی آزاد انزلی را دچار تنش های سیاسی و حتی برخی شائبه های قومیتی می کنند.آیا تامین منافع عده‌ای معدود و برخورداری برخی طلب کاران از ملت با هر اسم ،آدرس و نشان سیاسی و غیر سیاسی و وابستگی به زید و امر در بخش هایی از قدرت باید به زیان ملک و ملت تمام شود؟
آیا تغییرات ممتد مدیریتی دردی را می تواند دوا ‌کند؟
آیا این نزاع ها و کشمکش های انرژی تلف کن باعث به تاخیر افتادن اتصال راه آهن سراسری به منطقه ی آزاد انزلی و بندر انزلی و در نتیجه عدم ایفای نقش اقتصادی منطقه ی آزاد انزلی در اقتصاد ملی نمی شود؟
آیا برخی به هر قیمتی می خواهند مدیر و مسئول باشند؟
آیا نبایستی قبول کنیم که این بنگاه بزرگ اقتصادی و تجاری مؤثر برای تأثیرگذاری مفیدتر و بیشتر بر اقتصاد ملی،محلی و منطقه ای نیاز مبرم به همگرایی و هم افزایی دارد ؟