فرمانده سپاه قدس گیلان؛

رسانه ها با تقویت امید ، ایمان ، اتحاد و همبستگی در جامعه می توانند به تحقق منافع ملی کمک کنند /برگزاری جشنواره مدرسه عشق موجب جبران خلا تولید محتوا در زمینه فرهنگی و هنری در حوزه نبرد رسانه ای می شود/ارسال ۷۵ هزار اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره مدرسه عشق

سردار سرتیپ دوم پاسدار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان در نشست خبری اختتامیه هفتمین دوره برگزاری جشنواره مدرسه عشق با بیان اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی مبنای سیاست گذاری حرکت در سال جاری است ، اظهار کرد:شعار سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب “جهش تولید با مشارکت مردمی ” عنوان شد […]

سردار سرتیپ دوم پاسدار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان در نشست خبری اختتامیه هفتمین دوره برگزاری جشنواره مدرسه عشق با بیان اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی مبنای سیاست گذاری حرکت در سال جاری است ، اظهار کرد:شعار سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب “جهش تولید با مشارکت مردمی ” عنوان شد که مباحث اقتصادی از دلایل انتخاب این عنوان می باشد و دشمن به دنبال این است که ایران در حوزه اقتصادی دچار چالش شود.

وی افزود :بنا بر فرموده امام خامنه ای اگر مشکل اقتصادی مردم رفع شود در دین و دنیای آنان اثر گذار است.

فرمانده سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات اقتصادی حل مشکل تولید حایز اهمیت است و حل مشکل تولید نیز با مشارکت مردمی تحقق می یابد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردمی نباید با خصوصی سازی اشتباه شود ، تصریح کرد:مشارکت آحاد مردم در امر تولید مهم است و این مشارکت سرمایه ، همت و ابتکار مردم را شامل می شود و در این صورت است که با اتفاق افتادن جهش تولید مشکلات رفع خواهند شد.

وی یادآور شد:بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب چالش اصلی و درگيری های اصلی دنیا ، چالش رسانه ای است و آن اندازه که رسانه قدرتمند می تواند در عقب راندن دشمن موثر باشد قدرت نظامی نمی تواند.

سردار دامغانی گفت:کارکرد رسانه ای در غزه باعث دیده شدن مظلومیت مردم غزه و جنایت های اسرائیل شده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه در کنش رسانه ای هر کسی موفق عمل کند پیروز خواهد شد ، خاطرنشان کرد:آمریکا و اسرائیل خسارت در افکار عمومی را شکست تلقی می کنند .

وی با بیان اینکه باید از رسانه های قوی و قدرتمند برخوردار باشیم ، تصریح کرد:بخشی از این قدرت به ساختار و فیزیک رسانه مربوط می شود اما آنچه مهم است تولید محتوای فرهنگی و هنری با کمیت و کیفیت مناسب است که می تواند تاثیرگذار باشد.

وی متذکر شد:تولید محتوای مناسب ، انسجام رسانه ای ، کشف و پرورش استعدادها ، استفاده حداکثری از هنر و تلفیق هنر با رسانه موجب موفقیت در جنگ رسانه ها می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره مدرسه عشق از سوی سپاه و بسیج برنامه ریزی شده است ، اذعان کرد:برگزاری جشنواره مدرسه عشق موجب جبران خلا تولید محتوا در زمینه فرهنگی و هنری در حوزه نبرد رسانه ای می شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق ۲۹ فروردین ماه سال جاری ساعت ۱۵ عصر با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و شخصیت های کشوری و لشگری در تالار مرکزی شهر رشت برگزار می شود ، گفت:۶ جشنواره قبلی در تهران و جشنواره هفتم در استان گیلان و شهر رشت برگزار می شود دبیرخانه ، اجرا و اختتامیه جشنواره در این استان است.

وی با بیان اینکه هفتمین جشنواره مدرسه عشق دارای ۱۱ محور است ، تصریح کرد:۱۰ محور از محورهای اصلی جشنواره بوده که با اضافه شدن موضوع غزه و فلسطین به ۱۱ محور افزایش یافته است.

سردار دامغانی یادآورشد:۷۵ هزار اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در استان گیلان ارسال شده است.

وی گفت:هفتمین جشنواره مدرسه عشق دارای ۴ کمیته؛ اجرایی ، دبیرخانه ، ارتباطات و کمیته فنی است و هدف این جشنواره کشف استعداد فرهنگی ، هنری مردمی در کشور و اتصال این استعدادها به یکدیگر برای تعالی و پیشرفت هنر در مسیر حق می باشد .

سردار دامغانی بیان کرد:از ۷۵ هزار اثر ارسال شده به دبیرخانه ، ۲۵۰۰ اثر به مرحله داوری کشوری و ۳۵۰ اثر به مرحله نهایی راه یافته و در جشنواره حضور خواهند یافت .

وی در خصوص ویژگی های هفتمین دوره برگزاری جشنواره مدرسه عشق کفت: برای اولین بار برگزار شدن این جشنواره در استان گیلان (هفتمین دوره) ، افزایش تعداد آثار ارسالی و مردمی بودن جشنواره از ویژگی های هفتمین دوره برگزاری جشنواره مدرسه عشق است.

فرمانده سپاه قدس گیلان ایمان داشتن به ظرفیت های مردمی را عامل پیشرفت عنوان کرد و افزود:پیروزی در دفاع مقدس نیز به دلیل مردمی بودن و حضور پررنگ مردم در عرصه دفاع از کشور بوده است.

وی با بیان اینکه مردمی کردن امور موجب پیشرفت و انجام کارها می شود ، خاطرنشان کرد: امید به آینده داشتن از ویژگی های جوانان است و در صورت عدم وجود امید ، جامعه دچار ایستایی می شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت:رسانه ها باید در ضمن بیان انتقاد و مطالبه گری، برای نیل به منافع ملی در جامعه امید آفرینی کنند .

وی با تاکید بر اینکه تحقق منافع ملی در گرو امید آفرینی است ، خاطرنشان کرد:ایمان جهت را مشخص می کند ، اتحاد مردم در حوزه همبستگی و انسجام اجتماعی حائز اهمیت است .

سردار دامغانی یادآور شد:اختلافات و تفاوت های فکری و سیاسی طبیعی است اما گر تبدیل به نفرت شود دارای مساله است .

وی تصریح کرد:رسانه ای که بخواهد به منافع ملی کمک کند باید تقویت امید ، ایمان ، اتحاد و همبستگی در جامعه را سرلوحه کار خود قرار دهد.