• افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 - April - 2024
  • ساعت :
    در مراسم بزرگداشت دکتر حشمت؛

    رضویان: به شناخت‌شناسی و معرفت شناسی نهضت جنگل پرداخته شود

    سیدحسین رضویان عضو شورای شهر رشت گفت: در این سال‌ها ایدئولوژی نهضت جنگل مورد توجه قرار گرفته، کوششی شود تا به معرفت شناسی آن نیز پرداخته شود.

    عضو شورای شهر رشت یادآور شد: در ۱۲۸۵ هجری شمسی فرمان مشروطیت صادر شد اما چون اهداف مشروطه طی سال‌های بعد محقق نشد آزادی خواهانی دست به حرکت‌های اصلاح گرایانه زدند و یکی از آن‌ها میرزا کوچک جنگلی و یارانش بود که در گیلان نهضتی به نام نهضت جنگل را بنیان نهادند.

    رضویان افزود: در سال‌های اخیر ایدئولوژی نهضت جنگل مورد توجه قرار گرفته است اما خواستارم کوششی به خرج داده شود تا به شناخت‌شناسی و معرفت شناسی این نهضت نیز پرداخته شود.

    عضو شورای شهر رشت در ادامه گفت: با مقدمه‌ای که بیان شد بر دو امر می‌بایست اهتمام ورزیم و آنهم پذیرش و تلاش جهت تسلط قانون بر تمامی شئون زندگی و اینکه خویش را پیامبری اجتماعی بدانیم برای اصلاح جامعه.

    رضویان در انتها گفت: امروز سالگرد شهادت دکتر حشمت است و بدین مناسبت هرساله مراسم بزرگداشتی برگزار می‌گردد سال‌ها پیش آن مرد طالقانی در گیلان برای هدفی والا با میرزا یونس استاد سرایی هم پیمان شد و این مراسم بزرگداشت هرساله برپا می‌شود تا بگوییم رشتی و گیلانی قدرشناس است.

    نوشته های مشابه

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    برو بالا