رقابت اصلی انتخاباتی بین مهرداد لاهوتی و محمد رنجبر نیاول، در شهرستان لنگرود

علی کریمی پاشاکی ،روزنامه نگار ____     گمانه زنی ها و تحلیلی های رسانه‌ای بر اساس رفتارهای سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی شهروندان و روستاوندان در نقاط مختلف شهرستان لنگرود حکایت دارد،پس از اتمام مهلت قانونی ثبت نام نهایی و اعلام نظر هیأت های اجرایی و نظارت،تعدادی از کسانی که تمایل داشتند تا به […]

علی کریمی پاشاکی ،روزنامه نگار ____

 

 

گمانه زنی ها و تحلیلی های رسانه‌ای بر اساس رفتارهای سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی شهروندان و روستاوندان در نقاط مختلف شهرستان لنگرود حکایت دارد،پس از اتمام مهلت قانونی ثبت نام نهایی و اعلام نظر هیأت های اجرایی و نظارت،تعدادی از کسانی که تمایل داشتند تا به بهارستان برسند ، در این مرحله ‌مورد ‌تایید هیأت های اجرایی و نظارت قرار گرفتند و با توجه به فضای کلی موجود در بحث نظارت شورای نگهبان، به نظر نمی رسید تعداد زیادی  در این مرحله رد صلاحیت شوند ،چون با توجه به رد صلاحیت حداکثری در هیأت های اجرایی کار هیأت نظارت کمتر و آسانتر شد و در شهرستان لنگرود   همین افراد داوطلب به مرحله ی نهایی رقابت می رسیدند.

این موضوع که در هر حوزه ی انتخابی تعداد زیادی ثبت نام کردند موضوع قابل توجهی بود که هم می توانست فرصت و هم می توانست تهدید باشد.
در این میان حضور محمد رنجبر نیاول ، فرماندار سابق املش ، سرپرست اسبق فرمانداری شهرستان لنگرود ،معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری لنگرود ،بخشدار‌ مرکزی شهرستان لنگرود و مدیر آموزش و پرورش بخش اطاقور شهرستان لنگرود و  مهرداد لاهوتی ،نماینده ی سه دوره ی مجلس از شهرستان لنگرود، شانس بالایی برای حضور  در افکار عمومی به نسبت محبوبیت شان مطرح می باشند.
حضور دیگر داوطلبان محترم مانند آقایان محمد نژاد ،حجامی و فداکار و سایر داوطلبان در میان قشرهای خاصی از شهروندان لنگرودی مطرح هستند که به نظر می رسد طرفداران مشترکی داشته باشند که از نظر کمیت نمی توانند ،خواستگاه های آرای محمد رنجبر نیاول و مهرداد لاهوتی را مورد تهدید قرار دهند. همچنین به نظر می رسد ،نماینده ی کنونی شهرستان لنگرود در مجلس یازدهم در میان افکار عمومی با انتقادات و مخالفت های فراوانی به علت عملکرد شان روبرو شده و این موضوع به چالشی بزرگ برای جلب حمایت حتی حامیان سابق ایشان تبدیل گردیده است.

به نظر می رسد ،با توجه به وضعیت موجود و نگاه افکار عمومی شهرستان لنگرود به انتخابات و عملکرد دواطلبان مطرح در این حوزه ی انتخاباتی،
رقابت اصلی در حوزه ی انتخابیه ی شهرستان لنگرود بین محمد رنجبر نیاول و مهرداد  لاهوتی  خواهد بود و با توجه به فضای موجود و میزان بالای محبوبیت محمد رنجبر نیاول و مهرداد لاهوتی  در تمام نقاط شهرستان لنگرود  ،رقابت اصلی بین «محمد رنجبر نیاول و مهرداد لاهوتی»در افکار عمومی شهرستان لنگرود  چه در جامعه ی روستایی و چه در جامعه ی شهری خواهد بود.
به نظر می رسد، سایر کاندیداهای نمایندگی با توجه به رقابت تنگاتنگ بین آقایان مهرداد لاهوتی و محمد رنجبر ،عرصه ی وسیعی برای عرض اندام در صحنه ی انتخابات دوازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی در شهرستان لنگرود نخواهند داشت.

 

محمد رنجبر نیاول ،نماینده ی شایسته و صادقی برای تمام لنگرودی ها

 

در سال‌های اخیر در ارتباط با انتخابات و تبلیغات انتخاباتی همیشه مطالبات ، کمبودها و چالش‌های منطقه ای بر چالش‌های ملی از نظر رأی دهندگان بنا به هزاران دلیل در ارجحیت قرار گرفته است که هم محسناتی دارد و هم معایبی ،که بایستی به این موضوع هم توسط مردم دقت لازم صورت گیرد تا هم نماینده به امور ملی عنایت داشته باشد و  هم به امور شهرستان لنگرود و مطالبات بحق مردم در اقصی نقاط این شهرستان مد نظر قرار گیرد تا مشکلات به حداقل برسد و یا در روند کاهش قرار گیرد.
بحث بعدی محدود کردن آقای محمد رنجبر نیاول در بخش اطاقور است. این درحالی است که شهرستان لنگرود با بخش ها و مناطق دیگر روستایی و شهری وجود دارد که اتفاقاً جناب آقای محمد رنجبر نیاول در آنها از ظرفیت های رأی بسیار خوبی برخوردار است.
پس بایستی با ابراز علاقه به جناب آقای محمد رنجبرنیاول در بخش اطاقور ،طوری تداعی نشود که مردم بخش های دیگر نسبت به ایشان بی تفاوت هستند.
محمد رنجبر نیاول ، خوشبختانه در تمام مناطق شهری و روستایی شهرستان لنگرود دارای پایگاه های رأی قابل توجهی می باشد و با کمی همگرایی و هم افزایی، ایشان به نماینده‌ای تبدیل خواهند شد که آرای واقعی لنگرودی ها را در تمام حوزه‌ها خواهند داشت.
در ضمن بایستی طوری رفتار شود تا مطالبات با امکانات موجود تعادل داشته باشد.
همچنین نکته ی اساسی در ارتباط با جناب آقای محمد رنجبر نیاول ،این است که ایشان مردم شهرستان لنگرود را بدون تبعیض و برتری جویی حوزه ای بر حوزه ی دیگر می پسندد و این از مولفه های خوب شخصیتی ایشان می باشد.

ایشان خواهان توزیع امکانات زیر بنایی ،رفاهی خدماتی بطور منطقی و عادلانه برای تمام شهرستان لنگرود بر پایه نیازها و واقعیت ها می باشند و همین نگاه و اعتقاد ایشان و عملکرد شان در دوره های مدیریت اجرایی باعث شده تا در تمام نقاط  شهرستان لنگرود بطور نسبی خواستگاه و جایگاه رأی در میان مردم داشته باشند که خود پتانسیل و ظرفیت بزرگی است.