معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان خبر داد؛

ریل گذاری ۲۵ کیلومتر از مسیر پروژه خط ریلی رشت – کاسپین

موسی فکور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در گفت وگو با ایسنا در ۱۷ بهمن ۱۴۰۲، از پیشرفت بالای ۹۰ درصدی پروژه راه آهن رشت – کاسپین خبر داد و اظهار کرد: این پروژه در صورت تکمیل برای نخستین بار دریای خزر را به جنوب کشور و خلیج فارس و دریای عمان متصل می‌کند. وی […]

موسی فکور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در گفت وگو با ایسنا در ۱۷ بهمن ۱۴۰۲، از پیشرفت بالای ۹۰ درصدی پروژه راه آهن رشت – کاسپین خبر داد و اظهار کرد: این پروژه در صورت تکمیل برای نخستین بار دریای خزر را به جنوب کشور و خلیج فارس و دریای عمان متصل می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت اقتصادی پروژه خط ریلی رشت – کاسپین، اضافه کرد: این پروژه نه تنها برای گیلان بلکه برای کشور مهم است و موجب رشد و ارتقاء بخش‌های مختلف اقتصادی به ویژه صادرات و ترانزیت می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه‌آهن رشت – کاسپین اختصاص پیدا کرده است، گفت: این پروژه به طول ۳۵ کیلومتر بوده و تاکنون ۲۹ کیلومتر آن ریل‌گذاری شده و شش کیلومتر باقی مانده در دست اجراست که در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی با سرعت پیش می‌رود.

فکور، با اظهار امیدواری از اتمام پروژه تا اسفندماه سال جاری، بیان کرد: پیمانکار در حال اجرای خاکریزی به حجم ۲۵ هزار مترمکعب بوده و کلیه پل‌های مسیر، احداث شده و آماده ریل‌گذاری هستیم.