همه‌ی آزدادی خواهان دنیا جنایت‌های هولناک دولت نژادپرست اسرائیل را در محاصره و بمباران غزه و کشتار غیرنظامیان فلسطینی قاطعانه محکوم کنند

زمین با وجود نژاد پرستان ،نتانیاهو و تمام تندروها و جنگ طلبان چرکین است

تلاش تمام آزادی خواهان و مدافعان حقوق بشر برای نهادینه کردن همزیستی مسالمت آمیز و صلح از نان شب نیز واجب تر است

 

 

 

در حدود دو هفته ی اخیر ، مردم کشور های مختلف در پایتخت‌ها و شهرهای بزرگ و کوچک چهار گوشه ی جهان، اعتراضات باشکوهی از همبستگی ستودنی با مردم فلسطین برپا شده است؛ مردم فلسطین که حدود دو هفته است در نوار غزه هدف آتش همه‌جانبه ی‌ ماشین نظامی دولت راست افراطی حاکم در اسرائیل قرار داشته است.
در گردهمایی‌های همبستگی با مردم فلسطین، شرکت‌کنندگان با شعارهای روشن و قاطع، از جمله
“به قتل‌عام مردم فلسطین پایان دهید”،
“به اشغال فلسطین پایان دهید”،
و به کشتار و خشونت پایان دهید”،
خواهان پایان فوری
محاصره ی جنایتکارانه ی نوار غزه از طرف اسرائیل و به رسمیت شاختن حقوق بنیادی مردم فلسطین شدند.
دولت اسرائیل به بهانه ی انتقام‌گیری از حمله ی گروه های حماس و جهاد اسلامی فلسطین که در روز ۱۵ مهر به چند نقطه ی مرزی در اسرائیل حمله کرده بودند که در آن حمله تعدادی از شهروندان اسراییلی و چند کشور دیگر دنیا کشته و تعدادی نیز به اسارت گرفته شدند ، از زمان شروع بمباران ها تا به امروز دست به بمباران و تخریب
بی‌ وقفه ی غزه با استفاده از جت‌های جنگنده و تانک‌ها و کشتی‌های جنگی زده است. این حمله ی نظامی اسرائیل تا کنون به کشته شدن بیش از سه هزار نفر از ساکنان غزه و بی‌خانمان شدن حدود یک میلیون نفر منجر شده است.
بمباران غزه و هدف‌ قرار دادن بیش از دو میلیون نفر از مردم فلسطین ساکن غزه، که سال‌هاست در محاصره ی رژیم اسرائیل‌ هستند و هیچ راه فرار و پناهگاهی ندارند، بر طبق قوانین بین‌المللی جنایت جنگی محسوب می‌شود.
بر اساس برخی گزارش‌ها، موج کشتار شهروندان فلسطینی نه‌ فقط در نوار غزه- که اکنون در
محاصره ی کامل ارتش اشغالگر اسرائیل است- بلکه در کرانه ی غربی رود اردن نیز اوج گرفته است.
هر روز عده ی بیشتری از شهروندان شهرها و روستاهای این منطقه بر اثر حمله‌های نیروهای نظامی اسرائیل، یا یورش‌های شبه‌نظامیان صهیونیستی ساکن شهرک‌های اسرائیلی در مناطق اشغالی، جان خود را از دست می‌دهند.
در نتیجه ی اقدامات ضدانسانی دولت اسرائیل در قطع کردن امکان دسترسی ساکنان نوار غزه به غذا، آب، گاز، و برق، دو سوم از ۲٫۲ میلیون نفر جمعیت نوار غزه در معرض قحطی و بی‌آبی قرار گرفته‌اند و نبودن برق و گاز بر کار بیمارستان‌ها نیز اثر گذاشته است.
فاجعه ی انسانی بزرگی در نوار غزه در حال وقوع است که مسئولیت مستقیم و اصلی آن به دوش دولت آپارتاید اسرائیل و حامیان و همراهان آن، به‌خصوص آمریکا، بریتانیا، و اتحادیه ی اروپا است.
ضرورت دارد تمام نیروهای آزادی خواه و مدافعان حقوق بشر در دنیا هم‌ صدا با مردم فلسطین و نیروهای ملی و ترقی‌خواه آن از تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس مصوبه‌های پیش‌گفته سازمان ملل، در درون مرزهای پیش از ۴ ژوئن ۱۹۶۷، با پایتختی بیت المقدس شرقی و نیز اجرای بند ۱۱ قطعنامه ی ۱۹۴ مجمع عمومی سازمان ملل در مورد حق بازگشت آوارگان به سرزمین‌ها و خانه‌هایشان دفاع کنند و با تظاهرات اعتراضی خواهان پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطین توسط اسرائیل، ایجاد کشور مستقل فلسطین، و اجرای بدون استثنای قطعنامه‌های سازمان ملل متحد در این باره باشند.
علی ایحال ، بر تمام مدافعان آزادی ،حقوق بشر،دمکراسی و کرامت انسانی است که با محکوم کردن اقدامات ضد انسانی رژیم نژاد پرست نتانیاهو و تمام تندروها و جنگ طلبان و آدم کشان دنیا ،زمین را از غده های چرکین جنگ،جنایت،آدم کشی پاک و به سرای صلح وهمزیستی مسالمت آمیز تمام اقوام و نژاد ها تبدیل کنند .