نگاهی به افاضات رئیس فدراسیون فوتبال ایران؛

سؤالی بپرسید که ما خوشمان بیاید!!!

  سخنان مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران در ارتباط با اینکه اگر خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در نشست های خبری بازیهای لیگ برتر فوتبال ایران سؤال های بی ربط بپرسند بعد از طی مراحلی که از تذکر شروع و به دریافت کارت شناسایی و نهایتاً به محرومیت ۴ ساله از حضور در این دست نشست […]

 

سخنان مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران در ارتباط با اینکه اگر خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در نشست های خبری بازیهای لیگ برتر فوتبال ایران سؤال های بی ربط بپرسند بعد از طی مراحلی که از تذکر شروع و به دریافت کارت شناسایی و نهایتاً به محرومیت ۴ ساله از حضور در این دست نشست ها محکوم می شوند، چنان تند و تهدید آمیز بود که واکنش خبرنگاران و روزنامه‌نگاران و حتی برخی از مسئولان ارشد نظام را نیز بر انگیخته است.
در این ارتباط چند سوال از رییس فدراسیون فوتبال ایران داریم که خیلی خوشحال میشویم اگر پاسخگو باشند:

_اولا جناب آقای تاج بفرمایند این حکم تاریخی را از کجای قوانین فدراسیون فوتبال ایران و یا فیفا وجود دارد که نه تنها ما خبرنگار و روزنامه‌نگاران بلکه بسیاری از حقوق دانان نیز از آن اطلاع ندارند؟
_ریاست محترم فدراسیون فوتبال ایران بفرمایند مرجع تشخیص دهنده‌ی سؤال بی ربط چه کسی می باشد؟
_ایا ایشان در فدراسیون فوتبال شعبه دادگاه مستقل به ریاست خودشان تأسیس کرده اند؟
_آیا این خط و نشان کشیدن ها برای بی پناهترین افراد یعنی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران و تهدید آنها معضلات و ناهنجاری فوتبال ایران را حل و فصل خواهد کرد؟
_آیا جناب آقای تاج می داند با صدور چنین فرمان هابی نه تنها به ساماندهی فوتبال ایران کمک نمی‌کند بلکه فقط در حال پاک کردن صورت مسئله استو. و آیا می دانند که با پاک کردن صورت مسئله به حل مسئله و مشکل فوتبال ایران هیچ کمکی که نمکنند بلکه معضلات آن را پیچیده تر خواهند کرد؟
_باید تاکید کنم بزرگترین استراتژی و آرمان ما اهالی رسانه رعایت قانون و کشف حقیقت در فرآیند اطلاع رسانی است و ما با تامین و تاکید بر هوشیاری جامعه مخاطب بیشترین خدمت را به حفظ شئونات اخلاقی و قانونی در اطلاع رسانی داریم ،آیا بهتر نبود که آقای تاج با روشی قانونی و روشنگرانه به اطلاع رسانی در مورد خطوط قرمز می پرداخت و کسب را هم تهدید نمی کرد؟
علی ایحال،در اینکه برخی همکاران ممکن است خطا و یا حتی اشتباه کنند،که ضرورت دارد بر اساس قوانین با تخلف و یا تخلفات در مراجع قانونی و ذی صلاح بررسی شود.ولی بستن دهان منتقدان نوعی شبه دیکتاتوری است که با تهدید های جناب آقای تاج فقط مشکلات این حوزه را بیشتر خواهد کرد.در ضمن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران نمی توانند باب میل نحوه ی مدیریت آنچنانی جناب آقای رییس فدراسیون فوتبال ایران مطلب بنویسند و یا خبر مخابره کنند.امید است همه ما به قوانین این سرزمین و حتی قوانین بین المللی در چارچوب تامین منافع ملی مقید باشیم.

والسلام_علی کریمی پاشاکی_ روزنامه‌نگار