سند راهبردی فضای سبز بندر کیاشهر با حضور مدیران استانی و شهرستان رونمایی شد

«سند راهبردی فضای سبز بندر کیاشهر، شامل سیمای طبیعی شهر، تحلیل و وضعیت فضای سبز، شناسایی مشکلات و چالش‌های موجود، تعریف استراتژی‌ها و اقدامات عملی، معرفی گیاهان مناسب جهت کاشت و نگهداری در فضای شهری با تاکید بر بکارگیری گیاهان بومی و حفاظت از بوم‌ سازگان‌های هیرکانی است.» پایگاه خبری و تحلیلی گیلان بهتر نوین […]

«سند راهبردی فضای سبز بندر کیاشهر، شامل سیمای طبیعی شهر، تحلیل و وضعیت فضای سبز، شناسایی مشکلات و چالش‌های موجود، تعریف استراتژی‌ها و اقدامات عملی، معرفی گیاهان مناسب جهت کاشت و نگهداری در فضای شهری با تاکید بر بکارگیری گیاهان بومی و حفاظت از بوم‌ سازگان‌های هیرکانی است.»

پایگاه خبری و تحلیلی گیلان بهتر نوین به‌ نقل از واحد خبر روابط عمومی شهرداری بندر کیاشهر__ سند راهبردی فضای سبز با هدف ارتقاء کیفیت محیط زیست، بهره‌وری حداکثری از خدمات بوم‌سازگانی و ایجاد تعادل بین اجتماع و محیط اطراف مدون شده است.

کاربری فضای سبز یکی از مؤلفه‌های نیل به توسعه پایدار شهری است. در گذشته فضای سبز تنها جنبه تفریحی داشته اما امروزه نقش محوری در همه زمینه‌های زندگی شهروندان و مدیریت شهری دارد.

بندر کیاشهر در مصب سفید رود، ساحل زیبای کاسپین، جنگل صفرا بسته و پارک ملی بوجاق قرار گرفته است. به عبارت بهتر در موقعیت داغ تنوع زیستی جلگه هیرکانی قرار دارد و ارتباط شهرداری بندر کیاشهر با محیط زیست و منابع طبیعی و جامعه علمی تنگاتنگ و در راستای هم‌افزایی است. بندر کیاشهر پتانسیل توسعه بالایی دارد و برنامه‌ریزی بنیادین و چشم‌اندازی در راستای شکل‌گیری فضای سبز شهری با خدمات بوم‌شناختی حداکثری برای ساکنین؛ «کیاشهروندان» و گردشگران در اولویت‌های مدیریت شهری قرار دارد.

گفتنی است؛ گیاهانی که در این سند توصیه شده‌اند، بندر کیاشهر را به یکی از شهرهای متمایز و نماد پوشش هیرکانی مبدل می‌کند.