معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در نشست با فعالان اقتصادی:

عامل اصلی توسعه، نظم اقتصادی است/ رشد تولید؛ با کنار گذاشتن اقتصاد رانتی تحقق می یابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: تا به طور کامل در همه امور انضباط اقتصادی برقرار نشود، توسعه مناسب رخ نخواهد داد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت گیلان؛ سید محمد اسحاقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان به اتفاق مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، مدیر کل امور اقتصادی و نماینده مردم انزلی در در میان جمعی از صنعتگران و تجار به میزبانی وهمت فرماندار انزلی حضور یافتند و پس از استماع چالش‌ها و راهکارهای فعالان اقتصادی اظهار داشت: بر اساس اعلام شعار سال توسط مقام معظم رهبری تکلیف اول کشور بحث اقتصادی است لذا فضای توسعه کسب و کار اقتصادی باید مهیا گردد.

وی با بیان این که گام اول در مسیر بلوغ اقتصادی، فاصله گرفتن از اقتصاد رانتی است افزود: چنانچه بنا داریم به رشد تولید مطلوب برسیم و باید بسیاری از رانت ها در انرژی، ارز، مجوز های ویژه را کنار بگذاریم تا فضای اقتصادی سالم و عادلانه به وجود بیاید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان ادامه داد: باید سیاست ها و عملکرد حوزه های اقتصادی به نحوی باشد که برای تولیدکنندگان پیش بینی پذیر باشد و این حق را دارند تا بتوانند به فراخور آن، برنامه‌ریزی مناسبی در حوزه کسب و کار خود داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه بر خودرو، مسکن، طلا، سکه و پول های هوشمند باید مالیات در نظر گرفته شود گفت: روا نیست فقط فشار مالیاتی بر تولیدکنندگان و کارآفرینان جامعه باشد و عده ای دیگر از این قاعده مستثنی باشند.

سید محمد اسحاقی با اشاره به اینکه برای رشد تولید باید کلیه منابع ،امکانات و ظرفیتها بسیج شوند، تصریح کرد: به طور کلان نیازمند یک انقلاب اداری هستیم و دانشگاه ها ظرفیت خوبی هستند که باید تولید خواص کنند ولی فقط تولید علم کاغذی می کنند و هیچ وقت به نحو مطلوب به کمک کسب و کار نیامده اند.

وی ظرفیت و امکانات منطقه آزاد صنعتی- تجاری انزلی را ظرفیتی برای کل استان دانست و تاکید کرد: توسعه فعالیتهای اقتصادی و ایجاد اشتغال منطقه آزاد مطلوب و روزافزون است و برخی از مقررات تقنینی نیز بایستی به کمک و همدلی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به نفع فعالان اقتصادی تغییر یابد که آن را نیز پیگیری خواهیم کرد.