چهره ی مافیایی اختلاس گران ۳/۴میلیارد دلاری چای

فساد چای/ این نتیجه تحریم و دور زدن تحریم ها توسط عده‌ای رانت خوار و ویژه خوار است

منابع آگاه می گویند حدود ۸۰ درصد این ۳/۴ میلیارد دلار در دو سال اخیر پرداخت شده است

با تشدید تحریم‌ها و و خروج آمریکا از توافق تاریخی برجام
و در اوج فشار حداکثری دونالد ترامپ و از سال
۱۳۹۸ تا به امروز حدود ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار ارز دولتی را شرکتی خاص که به نظر می رسد ،با اهرم هایی که در قدرت و حاکمیت داشتند ،گرفتند تا هم صنایع و تکنولوژی و تجهیزات مدرن چای را به کشور وارد کنند و هم چای مورد نیاز کشور را براساس قوانین و ضوابط وارد نمایند.
که براساس روایت ها و اعلام برخی سازمانهای ناظر در کشور و واقعیت های موجود، نصف ارز مورد را در بازار آزاد فروخته و نصف دیگر را در گمرک بیش اظهاری کرده‌اند!. به این‌صورت که ۲۰۰ میلیون دلار چای را یک میلیارد و چهارصد میلیون دلار فاکتور کرده‌اند!! که از آن ۲۰۰ میلیون هم حدودا نصفش چای ایرانی بوده که اصلا واردات محسوب نمی‌شود، به عبارت دیگر بابت سه میلیارد و چهارصد میلیون دلار کلا ۱۰۰ میلیون دلار کالا وارد کشور شده است!
به عبارت ساده‌تر ۴۱ دلار از جیب هر ایرانی دزدی شده است.

این درحالی است که با حدود ۳/۵ میلیارد دلاری که برای واردات چای گرفته شده، و اگر چای را کیلویی ۵ دلار بگیریم، می‌شود ۷۰۰ میلیون تن چای وارد کرد!
نکته‌ی مهم اینجاست که چای تولیدی در جهان ۶ میلیون تن است!!؟
صاحب نظران می گویند ،با ۳/۵ میلیارد دلار می‌شود ۷ نیروگاه حرارتی ۲۰۰۰ مگاواتی، ۱۸ کارخانه سیمان ۱ میلیون تنی، ۹ کارخانه فولاد ۱ میلیون تنی و … احداث کرد.

همچنین با ارزی که در پرونده واردات چای گم شده است، می‌شد یک سال همه دنیا را چای داد!
‏ابعاد فساد در ایران حتی در سطح جهانی هم غیر قابل باور است، سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار!!!؟؟
این دقیقا نتیجه تحریم ها و دور زدن تحریم هاست. بایستی به این باور برسیم که شفافیت نتیجه ی تجارت آزاد است و فساد نتیجه ی انحصار و محدودیت .
این چهره ی مافیای چای است که با استفاده از زمینه ها و بسترهای تولید فساد سازمان یافته حدود ۳/۵ میلیارد دلار از منابع ملی تمام ایرانیان را به عده‌ای خاص و وابسته به ذی نفوذان قدرت و آقازاده ها و خانم زاده ها با انواع و اقسام روش های سواستفاده داده میشود و این در حالی است جوانان تحصیلکرده این کشور با بیکاری و کمبودهای فراوان دست و پنجه نرم می کنند،بخشی از دلار های مذکور را در بازار آزاد با قیمت آزاد و مافیایی بفروش رسانده و اقتصاد کشور و معیشت ایرانیان را به فنا داده و می دهند. در ضمن حدود ۸۰ درصد این ۳/۴ میلیارد دلار در دو سال اخیر به به اصطلاح وارد کنندگان چای داده شده است.