لزوم تنوع‌بخشی به بازارها و کالاهای صادراتی/ نیاز تجار ثبات در سیاست‌گذاری و قوانین و مقررات تجارت خارجی است

  عباس آرگون، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران: در شرایط تحریمی با کوچک‌ترین تغییرات در سیاست گذاری امکان از دست دادن برخی بازارهای صادراتی وجود دارد، چرا که مشتری منتظر تصمیم‌گیری شما نمی‌ماند و اگر نتواند رفتار مبدا را پیش‌بینی و برای بازه بلندمدت کالای مورد نیاز خود را تامین کند از شما عبور […]

 

عباس آرگون، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران: در شرایط تحریمی با کوچک‌ترین تغییرات در سیاست گذاری امکان از دست دادن برخی بازارهای صادراتی وجود دارد، چرا که مشتری منتظر تصمیم‌گیری شما نمی‌ماند و اگر نتواند رفتار مبدا را پیش‌بینی و برای بازه بلندمدت کالای مورد نیاز خود را تامین کند از شما عبور می‌کند.

نیاز تجار ثبات در سیاست‌گذاری و قوانین و مقررات تجارت خارجی است. توسعه صادرات نیازمند تنوع در بازارهای صادراتی است، البته در همین راستا اتفاقات خوبی مثل پیمان‌های بریکس و شانگهای محقق شده است.

تنوع کالاهای صادراتی موضوع دیگری است که باید در نظر گرفته شود و متناسب با نیاز مقصد کالاهای متنوع تولید شود. مدیریت بهای تمام شده اهمیت زیادی دارد و کالاها باید با کیفیت و قیمت مناسب در بازارهای صادراتی عرضه شوند.

روابط عمومی اتاق بازرگانی گیلان