مدیرکل میراث فرهنگی گیلان در بزرگ ترین رویداد خوراک کشور خبر داد

در مراسم بزرگ ترین رویداد خوراک کشور که در تالار مرکزی رشت برگزار شد با اشاره به انتخاب رشت به عنوان مرکز گیلان در ۴۶۶ سال گذشته اظهار کرد: با توجه به کاوش های باستان شناسی، رشت از تاریخ یک هزار ساله برخوردار است. وی به گردشگری خوراک از انواع گردشگری اشاره کرد و افزود: […]

در مراسم بزرگ ترین رویداد خوراک کشور که در تالار مرکزی رشت برگزار شد با اشاره به انتخاب رشت به عنوان مرکز گیلان در ۴۶۶ سال گذشته اظهار کرد: با توجه به کاوش های باستان شناسی، رشت از تاریخ یک هزار ساله برخوردار است.

وی به گردشگری خوراک از انواع گردشگری اشاره کرد و افزود: غذا به عنوان محصولی جذاب برای گردشگران محسوب می شود و امروزه گردش مالی ۲۰۰ میلیارد دلاری را در دنیا رقم زده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه گردشگری خوراک در این استان به لحاظ تنوع قابلیت جهانی دارد، تصریح کرد: بیش از ۷۸ درصد گردشگری جهان را گردشگری غذا تشکیل می دهد.

جهانی به وجود فرهنگ و سفره خاص هر منطقه از گیلان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۵۰ غذای سنتی گیلان شناسایی شده و بیش از ۱۰۰ نوع غذایی که به فراموشی سپرده شده بودند را احیا کرده و در فهرست ملی ثبت کردیم.