نگاهی کوتاه به عملکرد شاهین جهانگیری بلورچیان در مدیریت فرهنگی و روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری لاهیجان ،شهرداری آستانه ی اشرفیه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان ؛

مدیریت فرهنگی چالش ها و ارتباط منطقی با نویسندگان ،هنرمندان ،شاعران و فعالان رسانه‌های گروهی/لطفاً جایگاه سازمانی آقای شاهین جهانگیری بلورچیان را به معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ارتقاء دهید

  علی کریمی پاشاکی__ روزنامه نگار__ گیلان بهتر نوین __مدیریت به معنای عام یعنی ایجاد انسجام و همگرایی در میان اجزاء مختلف یک مجموعه،واحد و یا سازمان برای رسیدن به اهداف قانونی و همچنین بهره وری بیشتر از منابع انسانی و کاهش هزینه و دامنه ی چالش های متنوع و متکثر می باشد. علما در […]

 

علی کریمی پاشاکی__ روزنامه نگار__ گیلان بهتر نوین __مدیریت به معنای عام یعنی ایجاد انسجام و همگرایی در میان اجزاء مختلف یک مجموعه،واحد و یا سازمان برای رسیدن به اهداف قانونی و همچنین بهره وری بیشتر از منابع انسانی و کاهش هزینه و دامنه ی چالش های متنوع و متکثر می باشد. علما در علم از تعاریف و تبیین های محتوایی و کیفی تری دارند که تشریح آن در یادداشت نمی گنجد.
تمام پدیده ها،مجموعه ها و حتی انسانها با توجه به دامنه عملکرد شان که از صفر تا صد می باشد به عنوان مقیاس و یا معیار در نظر گرفته می شوند و نه صفر و یا صد.
منطق ارتباطات انسانی می گوید لحاظ دامنه ی عملکردی صفر تا صد می تواند از روندی معقول و منطقی قابل دفاع برخوردار باشد ،چون لحاظ کردن این دامنه ی رفتاری از نظر صاحب نظران،تغییر در رفتارها و کارکرد ها می تواند به شکل معمولی همه ی عملکرد ها را در یک داوری ،قصاوت و تحلیل مورد ارزیابی قرار دهد.
همچنین در ارتباط با بررسی عملکرد مجموعه ها و حتی انسانها می توان ادعا کرد هیچ معیار مطلق و صددرصدی وجود ندارد،بلکه معیارها، قانونی،ضابطه مند و نسبی هستند.
اگر در ارتباط با داوری و قضاوت در مورد افراد و مجموعه ها و سازمانها به مطلق گرایی و باور صفر یا صد دچار شویم در واقع خطای راهبردی را مرتکب خواهیم شد.ضرورت دارد به عملکردهای مجموعه ها ی مختلف باید نگاه قانونمند،ضابطه مند و نسبی داشته باشیم در غیر اینصورت قضاوت،داوری و تحلیل مان به خطا خواهد رفت.

با این مقدمه در نظر دارم فارغ از هر نگاه صرفاً انتقادی و صرفاً تاییدی عملکرد حدود دو دهه ای مدیریت فرهنگی و روابط عمومی و امور بین‌المللی شهرداری لاهیجان را با نگاه چالش های موجود در این در ارتباط با منطقه ی آزاد انزلی را مورد واکاوی و تحلیل قرار دهم.

چالش های فرهنگی و مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری لاهیجان و…

از زمانی که سکان مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری لاهیجان به آقای شاهین جهانگیری بلورچیان با سابقه ی کار فرهنگی پر پیمان سپرده شده است حدود دو دهه می گذرد و در تمام این سالها چه در شهرداری لاهیجان،چه در شهرداری آستانه اشرفیه و چه در اداره ی فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی لاهیجان، ایشان منشاء تحولات و عملکرد بسیار خوب در حوزه ی فرهنگی و روابط عمومی بوده‌اند و توانسته اند‌ سازمان ها و مجموعه هایی را که در آنها مشغول به فعالیت بودند را بخوبی یاریگر باشند. در ایشان عضو هیئت رئیسه ی شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاههای اجرایی استان گیلان با رأی مدیران روابط عمومی این دستگاه ها با حکم استانداران محترم گیلان در ادوار مختلف نیز می باشد.
اثرگذاری آقای شاهین جهانگیری بلورچیان در حوزه ی فرهنگی و روابط عمومی از ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه و بالفعلی برخوردار بوده‌است و می تواند بیش از گذشته و حال برای هر سازمان و مجموعه ایی مؤثر تر باشد، بشرطی که برای تلاش ها،تخصص و کارکرد های ایشان طوری ارزشگذاری و ارزشیابی شود که موجب ایجاد انگیزه برای ایشان و کارکنان یک ‌مجموعه گردد.

واقعیت این است که ارتقاء مدارج سازمانی در حوزه ی فرهنگی در شهری مانند لاهیجان که از کارکردهای فرهنگی و اجتماعی فوق‌العاده ای برخوردار می‌باشد ،نبود معاونت فرهنگی در شهرداری لاهیجان یک نقص و ناهماهنگی مدیریتی را آدرس می دهد.
چطور می شود این همه رویدادهای فرهنگی متنوع و شاخص در شهر لاهیجان و با مدیریت شهرداری انجام می شود ولی همین شهرداری که انصافاً یکی از شهرداری های برتر استان گیلان و حتی در مواردی در سطح کشور است ،از‌ داشتن حوزه ی معاونت فرهنگی محروم می باشد و تمام فعالیت های عمومی و تخصصی حوزه ی فرهنگی و اجتماعی عملاً توسط واحد روابط عمومی شهرداری لاهیجان انجام می شود و این همه حجم کار و فعالیت بدون در نظر گرفتن جایگاه سازمانی در خور برای مسئول آن ،باعث فرسودگی ،خستگی و کم انگیزگی کارکنان و فعالان آن حوزه می شود.
حقیر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین فعالان رسانه‌ای استان گیلان و یکی از خبرنگاران فعال در ارتباط با شهرداری لاهیجان حدود دو دهه با آقای شاهین جهانگیری بلورچیان آشنایی دارم و ایشان را واقعا مستحق پست معاونت فرهنگی شهرداری لاهیجان با کوهی از تجربیات و دانش می دانم ، در این ارتباط از مدیریت شهری لاهیجان و شهردار محترم لاهیجان درخواست می نمایم با ایجاد چارت معاونت فرهنگی و اجتماعی در شهرداری لاهیجان و با استفاده از آقای شاهین  جهانگیری بلورچیان در این معاونت در هرچه شکوفاتر شدن عملکرد شهرداری لاهیجان یک گام اساسی مدیریتی را بلند بردارید.